آمریکا به خاطر قدرت روسیه بدنبال ساخت جنگنده جدید است

© Flickr / U.S. Department of Defense Current Photosآمریکا به خاطر قدرت روسیه بدنبال ساخت جنگنده جدید است
آمریکا به خاطر قدرت روسیه بدنبال ساخت جنگنده جدید است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی ایالات متحده به طرز محسوسی زودتر از برنامه اولیه، توسعه یک جنگنده را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی دریایی ایالات متحده برای نخستین بار در 20 سال گذشته و به طرز محسوسی زودتر از برنامه اولیه، توسعه یک جنگنده با قابلیت استقرار در کشتی را آغاز کرده است. این امر عمدتا به دلیل ظهور موشک های مدرن و پیشرفته در کشورهای روسیه و چین است و به همین دلیل ناو های هواپیمابر آمریکایی نمی توانند احساس امنیت کنند.

جیمز گرتس، رئیس بخش خرید نیروی دریایی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: یک دفتر برنامه ریزی برای ابداع نسل جدید جنگنده ایجاد شده است که فعلا به نام برنامه ای برای ایجاد یک هواپیمای جنگی جدید نامگذاری شده است. اکنون جنگنده های عرشه ای عمدتاً بمب افکن های بوئینگ اف-18 در مدل های مختلف هستند. پیش بینی های قبلی این بود که از دهه 2030 میلادی آنها از رده خارج شوند و توسعه یک جنگنده جدید نیز برای همان سالها برنامه ریزی شده بود. با این حال، تهدیدهای احتمالی روسیه و چین در منطقه هند و اقیانوسیه، پنتاگون را مجبور به تجدید نظر در برنامه های خود کرد.

برایان کلارک، تحلیلگر نیروی دریایی و پژوهشگر ارشد موسسه هادسون گفت: هنوز اطلاعات رسمی زیادی درباره این برنامه در دست نیست. ارتش آمریكا احتمالا قصد دارد یك جنگنده جدید بسازد (ما در مورد جنگنده نسل ششم صحبت می كنیم)، كه بسیاری از قابلیتهای اف-35 را به ارث خواهد برد اما در سطح مدرن تری و همچنین دارای برد طولانی تری خواهد بود (بیش از 1000 مایل دریایی به جای 700 مایل در اف-35).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала