امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است

© F-35 Joint Program Officeامارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است
امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن علی‌رغم مخالفت‌های نخست وزیر اسرائیل در حال بررسی فروش جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ به امارات است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، دونالد ترامپ در کنفرانسی خبری در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اماراتی‌ها علاقه خود را به خرید تعدادی از جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ آمریکا ابراز کرده‌اند. با توجه به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات، واشنگتن در حال بررسی چنین فروشی است. البته شاید به همین اندازه مهم باشد که امارات توانایی مالی خرید این جنگنده‌ها را دارد.

وی افزود: اماراتی‌ها پول دارند و تمایل دارند تعدادی جنگنده اف ۳۵ سفارش دهند. همان طور که می‌دانید اف ۳۵ بهترین و پیشرفته‌ترین جنگنده رادارگریز در جهان است.

برتری سوخو-57 روسی بر اف-35 امریکایی - اسپوتنیک ایران
برتری سوخو-57 روسی بر اف-35 امریکایی

ترامپ در ادامه گفت: اماراتی‌ها تمایل خود به خریداری جنگنده‌های اف ۳۵ را ابراز کرده‌اند و باید ببینیم که چه پیش می‌آید. این فروش تحت بررسی قرار دارد اما آنها پیشرفت چشمگیری در زمینه صلح در خاورمیانه صورت داده‌اند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه علی‌رغم توافق تاریخی امارات-اسرائیل مخالفت خود را با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات ابراز کرد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: نتانیاهو با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته به تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهای عربی که با اسرائیل توافق صلح دارند، مخالف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала