کشف یک پدیده غیر عادی بر فراز کره زمین

© Photo / PixabayАллегорическое изображение изменения климата Земли
Аллегорическое изображение изменения климата Земли - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا نسبت به افزایش روز افزون ناهنجاری در میدان مغناطیسی برفراز آمریکای جنوبی و بخش جنوبی اقیانوس اطلس که بر داده های ماهواره ای و کار رایانه ها تأثیر می گذارد، هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک  به  نقل از وبسایت ناسا، این پدیده، ناهنجاری آتلانتیک جنوبی نامیده شده است.

دانشمندان یادآور شدند كه میدان مغناطیسی زمین به عنوان سپر عمل می كند و ذرات خورشیدی را دفع می كند. با این حال ، در این بخش ، اثر آن بسیار ضعیف است. طبق گفته ناسا ، ناهنجاری آتلانتیک جنوبی به دلیل خصوصیات کره زمین از جمله انحراف محور مغناطیسی و جریان فلزات مذاب در هسته بیرونی آن به وجود آمده است.  

تغییرات کره زمین پس از افزایش دما - اسپوتنیک ایران
تغییرات کره زمین پس از افزایش دما

در حال حاضر ، ناهنجاری به وجود آمده هیچ تأثیر قابل توجهی در زندگی عادی روی کره زمین ندارد. با این حال ، مشاهدات و پیش بینی های اخیر نشان می دهد که این منطقه به سمت غرب در حال گسترش است و عملکرد دفاعی در آنجا همچنان رو به تضعیف است. علاوه بر این ، ناحیه حداقل مقاومت میدانی به دو بخش تقسیم شده که برای برنامه های ماهواره ای مشکلات بیشتری ایجاد می کند.

دانشمندان قصد دارند به نظارت بر این ناهنجاری ادامه دهند چون در آن برخی از تغییرات مورفولوژیکی رخ داده و به آهستگی در حال حرکت است. این داده ها به آنها امکان می دهد درک جدیدی از فرآیندهای هسته زمین و چگونگی تأثیر آنها بر سایر فرآیندهای موجود در کره زمین کسب کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала