کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است
کوشنر: ترامپ به دنبال صلح با ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوشنر با تکرار ادعای تمایل واشنگتن برای رسیدن به صلح با تهران، گفت ترامپ می‌خواهد در دور بعدی ریاست‌ جمهوری خود با حسن روحانی رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ایرانی دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه VOA "صدای آمریکا" مدعی شد اگر دونالد ترامپ برای دومین دور ریاست ‌جمهوری به پیروزی برسد، وارد مذاکرات صلح با تهران می‌شود.

تهدید پمپئو : آمریکا به مخالفت روسیه با تحریم ایران پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران
تهدید پمپئو : آمریکا به مخالفت روسیه با تحریم ایران پاسخ خواهد داد

به نوشته وبگاه این شبکه، کوشنر با تکرار ادعای تمایل واشنگتن برای رسیدن به صلح با تهران، گفت ترامپ می‌خواهد در دور بعدی ریاست‌ جمهوری خود با حسن روحانی رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ایرانی دیدار کند.

بر این اساس، وی با لحنی فریبنده درباره لزوم تلاش تهران و واشنگتن برای رسیدن به صلح، ادعا کرد: «به رئیس‌جمهور روحانی می‌گویم که اکنون زمان حرکت منطقه به سمت جلو است. بیایید در مناقشات گذشته گرفتار نشویم. زمان آن است که مردم گرد هم بیایند و صلح کنیم.

مشاور ارشد ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: صلح، چیزی نجیب است. چیز خوب و بسیار مهمی است، اگر بخواهیم جهانی داشته باشیم که همگان در آن بتوانند فرصت‌های اقتصادی برای زندگی بهتر از والدینشان داشته باشند. رئیس‌جمهور ترامپ تمایل به گفت‌وگو دارد. او می‌خواهد [با سران ایران] دیدار کند.

در حالی که ایران بارها تاکید کرده انرژی هسته‌ای را برای مصارف مسالمت‌آمیز از جمله تولید برق و مسائل پزشکی نیاز دارد، اما کوشنر مجدداً مدعی شد: اگر توافق واقعی وجود داشته باشد که تسلیحات اتمی روی میز نباشد و بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که منجر به خاورمیانه‌ای مرفه‌تر می‌شود، معتقدم که آنگاه رئیس‌جمهور ترامپ پشت میز مذاکره می‌نشیند و درباره آن صحبت می‌کند.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی ‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه ضمن اذعان به اینکه از شکست خوردن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت آگاهی داشتند، از تلاش برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала