ظریف خطاب به گوترش: اقدامات واشنگتن تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky ظریف خطاب به گوترش: اقدامات واشنگتن تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت
ظریف خطاب به گوترش: اقدامات واشنگتن تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی درباره مسائل یمن و همچنین اقدامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی درباره مسائل یمن و همچنین اقدامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت گفتگو کردند.

نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا - اسپوتنیک ایران
نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا

در این تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران درخواست کرد که برای حل و فصل برخی مشکلات زیست محیطی در بندر حدیده کمک کند که وزیر امور خارجه ایران نیز آمادگی کشورش برای همکاری حداکثری در این خصوص را اعلام کرد.

ظریف همچنین در این گفتگو در خصوص اقدامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت، اظهار داشت: براساس اجماع کلیه اعضای برجام و اعضای شورای امنیت و حقوقدانان بین‌المللی، آمریکا عضو برجام نیست و اقدام واشنگتن هیچ مبنایی در قطعنامه 2231 و برجام نداشته و تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت و نتیجه ای جز تخریب سازوکارهای بین المللی و بی اعتباری شورای امنیت به دنبال نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و اعضاء شورای امنیت انتظار دارد به وظایف قانونی خود در مقابله با سرکشی دولت آمریکا عمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала