ترامپ: آمریکا عملاً نیروهای خود را از عراق خارج کرده است

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: آمریکا عملاً نیروهای خود را از عراق خارج کرده است
ترامپ: آمریکا عملاً نیروهای خود را از عراق خارج کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ئیس جمهور آمریكا می گوید: پرسنل ارتش آمریكا هرگز نباید در خاورمیانه حضور داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ایالات متحده تا حد زیادی از عراق عقب نشینی کرده است.

تلاش ترامپ برای به چالش کشیدن شورای امنیت
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش ترامپ برای به چالش کشیدن شورای امنیت

ترامپ گفت: نظامیان آمریکایی هرگز نباید در خاورمیانه باشند. من با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خیلی خوب همراه هستم. ما اساساً عراق را ترک کردیم، تعداد بسیار کمی از سربازان ما در آنجا حضور دارند. ما به این جنگ های بی پایان مسخره پایان خواهیم داد. این بدترین تصمیم در تاریخ کشور ما بود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اما ما در مدت سه سال خیلی سریع از کشور خارج می شویم. ترامپ سپس به موضوع حضور خود در افغانستان روی آورد. رئیس کاخ سفید تصریح کرد که ایالات متحده "در مذاکرات با افغانستان" بسیار خوب پیش می رود.

وی تصریح کرد: ما حضور خود را به سطح بسیار پایینی رسانده ایم. ۱۹ سال است که در آنجا به عنوان پلیس عمل می کنیم. وقت آن است که سربازان ما به خانه برگردند.

رئیس جمهور تصریح کرد که پاییز گذشته او یگان آمریکایی را از مرز ترکیه و سوریه خارج کرد؛ "ترکیه می تواند از خود مراقبت کند."

در ماه ژوئن، در بیانیه مشترک مقامات آمریکایی و عراقی پس از مذاکرات در چارچوب گفتگوی استراتژیک که بین آنها آغاز شده بود، گفته شد واشنگتن در ماه های آینده به کاهش حضور نظامی خود در عراق ادامه می دهد و با بغداد در مورد وضعیت سربازان آمریکایی باقی مانده در کشور گفتگو خواهد کرد.

مارک اسپر رئیس پنتاگون، در ۸ آگوست به فاكس نیوز گفت كه آمریكا قصد دارد تا پایان ماه نوامبر شركت نظامی خود در افغانستان را به كمتر از ۵.۰۰۰ نیرو كاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала