اعتماد بالای مکزیکی ها به واکسن کرونای روسیه

© Fotolia / BillionPhotos.comمکزیکی ها در انتظار واکسن ویروس کرونا
مکزیکی ها در انتظار واکسن ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم مکزیک انتظار دارند که واکسن ویروس کرونا به زودی در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، براساس جدیدترین مطالعه ملی El Financiero، مردم مکزیک انتظار دارند که واکسن ویروس کرونا به زودی در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. در تاریخ 11 ژوئیه تا 15 آگوست از 27 تا 36 درصد افزایش یافته است. علیرغم بالا رفتن سطح انتظار، اکثریت (55٪) معتقدند که برای آماده شدن واکسن، به زمان نیاز است. این رقم با توجه به اخبار مربوط به پیشرفت در تولید واکسن در روزهای اخیر، نسبت به ماه گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

ارزیابی عالی واکسن روسی کرونا توسط اپیدمیولوژیست مشهور چینی - اسپوتنیک ایران
ارزیابی عالی واکسن روسی کرونا توسط اپیدمیولوژیست مشهور چینی

از یک سو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در این کشور واکسن آماده است. از طرف دیگر، لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک اعلام كرد كه این کشور در تولید واكسنی كه توسط دانشگاه آكسفورد و آزمایشگاه خصوصی ساخته می شود،  همکاری خواهد كرد.

این نظرسنجی نشان می دهد که 66 درصد از مردم مکزیک نسبت به واکسن تولید شده در روسیه اعتماد دارند، از جمله 32 درصد نیز اعلام کردند که به آن اطمینان بالایی دارند. با این حال 65، 63 و 60 درصد نسبت به واكسنهای تولید شده در فرانسه، انگلیس و آمریكا اعتماد نشان دادند. 31 درصد از مردم مکزیک نسبت به واکسن آمریکا، 30 درصد به واکسن انگلیس و 28 درصد به واکسن فرانسه، اطمینان بالایی دارند.

این برخلاف سطح پایین اعتماد در مورد واکسن تولید شده در مکزیک است، 22 درصد گفتند که اطمینان بالایی به آن دارند، گرچه 63 درصد نیز مانند اروپا اطمینان "کمی" دارند.

اطمینان به واکسن چینی در پایین ترین سطح قرار دارد. 44 درصد تا حدودی به آن اطمینان دارند و تنها 20 درصد به آن اطمینان بالایی دارند.

در حالی که برخی از فعالیت ها در مکزیک به حالت عادی برگشته است، این بررسی نشان می دهد که درصد مکزیکی هایی که معتقدند اپیدمی کرونا در حال افزایش است از 46 درصد به 51 درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان از اوایل ماه مه است. در ماه مه، شایع ترین نظر (41٪) این بود که همه گیری در حال حاضر به اوج رسیده است. این عقیده به تدریج در ماه آگوست به 26 درصد کاهش یافت. در عین حال ، 20 درصد معتقدند که این پانادمی به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала