وزیر دفاع ایران از افتتاح خط تولید موتور جنگنده کوثر خبر داد + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرواز جنگنده "کوثر" در مراسم روز ارتش ایران
پرواز جنگنده کوثر در مراسم روز ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه فردا با حضور رئیس‌جمهور سه افتتاح در حوزه صنایع دفاعی خواهیم داشت، اعلام کرد خط تولید موتور هواپیمای کوثر افتتاح و از موتور توربوفن و دو محصول موشکی رونمایی خواهد شد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری دانشجو، امیر حاتمی وزیر دفاع ایران  پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک گزارشی از وضعیت دفاعی کشور و صنایع دفاعی در دولت تقدیم شد و در این گزارش پیشرفت‌های صنایع دفاعی در حوزه‌های مختلف مورد اشاره قرار گرفت.

امیر حاتمی گفت: همچنین فردا با حضور رئیس‌جمهور سه افتتاح در حوزه صنایع دفاعی خواهیم داشت و همینطور یک نمایشگاه و یک افتتاح خط تولید. خط تولید موتور هواپیمای کوثر با نام «موتور اوج» افتتاح خواهد شد. تولید این موتور مسیر خودش را طی کرده و نمونه‌ها تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

تحویل جنگنده های کوثر به نیروی هوایی ایران  - اسپوتنیک ایران
تحویل جنگنده های کوثر به نیروی هوایی ایران

وی همچنین گفت: یک موتور توربورفن نیز رونمایی خواهد شد. این موتور نسل چهار است و برای اولین بار است که در کشور ساخته شده است و امروز روی پهپاد‌های پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر حاتمی تاکید کرد: یک نمایشگاه پهپادی هم داریم که نمونه‌های مختلف پهپادی کشور که امروز تسلیح و تجهیز شده‌اند و در ماموریت‌های مختلف نیرو‌های مسلح ایفای ماموریت می‌کنند به مردم معرفی خواهند شد.

وزیر دفاع گفت: دو محصول موشکی هم رونمایی خواهد شد که فردا توضیحات در خصوص این محصولات ارائه خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала