سودان سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه خود درباره برقراری روابط با اسرائیل را تکذیب کرد

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiسودان سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه خود درباره برقراری روابط با اسرائیل را تکذیب کرد
سودان سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه خود درباره برقراری روابط با اسرائیل را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه سودان صلاحیت اظهارنظر درباره قصد این کشوز برای عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه سودان روز سه‌شنبه اعلام كرد كه سخنگوی این وزارتخانه صلاحیت اظهارنظر درباره قصد این کشور برای عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد.

هواپیما - اسپوتنیک ایران
استفاده از حریم هوایی سودان توسط اسرائیل

پیش از این به نقل از Sky News Arabia روز سه شنبه حیدر بدوی صدیق سخنگوی وزارت امور خارجه سودان گفت که خارطوم به دنبال امضای توافق صلح با اسرائیل است که منافع سودان را در نظر می گیرد. نخست وزیر و رئیس وزارت خارجه اسرائیل بعداً به استقبال از این  موضوع پرداختند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه سودان امده است:" وزارت خارجه سودان از شنیدن اظهارات حیدر صدیق در مورد اهداف سودان برای برقراری روابط با اسرائیل شگفت زده شد. "

در این بیانیه مطبوعاتی با استناد به سخنان رئیس جمهور وقت آمده است: "وزارت امور خارجه تأکید می کند که موضوع روابط با اسرائیل به هیچ شکلی در این وزارتخانه مورد بحث قرار نگرفته است."

هفته گذشته ، اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط به طور کامل توافق کردند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده گفته می شود كه اسرائیل با توجه به توافق با امارات ، تصمیم خود را برای تمدید حاکمیت خود بر قلمرو کرانه باختری موقتاً به تعویق می اندازد.

رهبری فلسطین از مخالفت شدید خود و محکوم کردن توافق سه جانبه خبر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала