فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniفراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا
فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی (WHO) از همه كشورها خواسته است كه به سازوكار بین المللی COVAX بپیوندند که هدف آن این است كه در صورت ساخت واكسن نوع جدید ویروس كرونا (کووید 19) دسترسی همه كشورها به آن تامین شود.

به گزارش اسپوتنیک،  تدروس آدهانوم قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود در ژنو گفت در نامه ای که به همه کشورها ارسال کرده، چنین درخواستی را مطرح ساخته است.

وی گفت: "سازوکار جهانی COVAX برای تأمین [واکسن ها] و مقابله با خطرات ضروری و فوقالعاده مهم است. <...> به همین دلیل امروز نامه ای را برای همه کشورها ارسال کردم و از آنها خواستم که به مکانیسم COVAX بپیوندند."

اعلام قیمت فروش واکسن چینی کووید 19 و زمان عرضه آن      - اسپوتنیک ایران
اعلام قیمت فروش واکسن چینی کووید 19 و زمان عرضه آن

مدیر عامل سازمان بهداشت جهانی استراتژی پیشنهادی خود را برای اقدام مشترک به دنبال واکسن مؤثر کرونا ویروس شرح داد . وی گفت: "در مرحله اول ، دوزها به میزان و به طور هم زمان در همه کشورهای شرکت کننده در [COVAX] توزیع می شود تا خطرهمگانی  کاهش یابد." در مرحله دوم ، وضعیت اپیدمیولوژیک در کشورها وابسته به "خطرات  و آسیب پذیری ها " در نظر گرفته می شود.

برای اکثر کشورها ، مرحله اول مبتنی بر واکسیناسیون 20٪ از جمعیت آنها  از آسیب پذیرترین گروه ها خواهد بود. منظور ما به ویژه افراد بالای 65 ساله و همچنین افرادی است که سلامتی آنها در اثر بیماری های دیگر  تضعیف شده است. مدیر عامل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: "اگر ما نتوانیم از این افراد که در همه جا و بطورهمزمان در معرض خطر هستند، محافظت کنیم ، قادر نخواهیم بود وضع سیستم های بهداشتی را تثبیت کرده و اقتصاد را احیا کنیم."

به گفته مدیر عامل سازمان بهداشت جهانی ، جهان "به  یک راه حل مشترک برای مقابله با همه گیری کووید 19 " و به همبستگی نیاز دارد. وی یادآور شد: لازم است "به سرعت میلیاردها دوز تولید شده و به هر کس که نیاز به واکسن دارد تحویل داده شود." سخن بر سر صدها میلیون واکسن و همچنین وسایل حمل و نقل آنها است. تدروس آدهانوم قبریسوس از جامعه جهانی خواست تا مانند "ارکستری که آهنگ را به صورت هماهنگ اجرا می کند ، تا همه از آن لذت ببرند،  عمل کند " و تنها عمل نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала