تمدید مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesتمدید مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد
تمدید مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آسوشيتد پرس در مقاله خود مي نويسد که ایالات متحده پس از شکست در شورای امنیت، اکنون قصد دارد از سازمان ملل بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را مجدداً اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، تحلیلگران سیاسی بر این باورند که اقدام آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران موجب انزوای بیشتر دولت ترامپ و وقوع بحران اعتبار در سازمان ملل خواهد شد.

احتمال ديدار پمپئو با با دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر مسئله ایران  - اسپوتنیک ایران
احتمال ديدار پمپئو با با دبیرکل سازمان ملل متحد بر سر مسئله ایران

بر اساس مقاله منتشر شده در اسوشيتد پرس، آمریکا هفته گذشته نتوانست تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را در شورای امنیت به‌تصویب برساند و اکنون یک حمله دیپلماتیک جدید را علیه تهران به‌راه انداخته است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه به نیویورک سفر کند تا به رئیس شورای امنیت اعلام کند ایالات متحده قصد فعال کردن مکانیسم ماشه در قطعنامه شورای امنیت را دارد. این مکانیسم به طرف‌های توافق هسته‌ای ایران اجازه می‌دهد خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل شوند.

در این گزارش با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از طریق استناد به بندهای توافقی که از آن خارج شده نوشته است که استدلال‌های دولت ترامپ در این خصوص توسط روسیه، چین و کشورهای اروپایی مورد استهزا قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала