ربیعی: تهران پیشنهاد روسیه را در نظر خواهد گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران اذعان کرد: تهران آماده است پیشنهاد پوتین را برای اجلاس آنلاین با محوریت ایران در نظر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد: تهران آماده است پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، را برای برگزاری اجلاس آنلاین در مورد مسائل ایران در نظر بگیرد، تصمیم نهایی بعداً اعلام خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است

این مقام مسئول به اسپوتنیک گفت: به محض اینکه همه طرف ها درخواست های رسمی برای اجلاس را دریافت کنند، ما با جدیت کامل به این ابتکار عمل نزدیک می شویم و متعاقباً تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.

پوتین پیش از این گفته بود كه روسیه كاملاً متعهد به برجام در مورد پیرامون برنامه هسته ای ایران است و پیشنهاد كرد، كه در آینده نزدیک یک نشست آنلاین میان روسای كشورهای اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشاركت رهبران آلمان و ایران برگزار شود تا از وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری شود.

به اعتقاد ایران، نشست آنلاین پیشنهادی پوتین به خاطر ایالات متحده مؤثر چندان نیست.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران گفت: اجلاس آنلاین در مورد مسائل ایران که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد شده است مؤثر نیست، مشکل در ایالات متحده است.

این مقام مسئول به اسپوتنیک گفت: ما اهداف نیک آقای پوتین برای كاهش تنش ها را می فهمیم، با این وجود، یک راه یا دیگری، ما تردید داریم كه چنین جلسه ای در صورت عدم صداقت از طرف دولت آمریكا مؤثر باشد.

وی افزود: احتمالاً رئیس جمهور آمریكا جرأت شركت در این اجلاس را نخواهد داشت، زیرا او اطمینان دارد كه وی دوباره منزوی خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز جمعه اظهار داشت كه روسیه كاملاً به برجام متعهد است و در آینده بسیار نزدیک پیشنهاد داد كه یک نشست آنلاین روسای كشورهای اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشاركت رهبران آلمان و ایران برگزار شود تا از تشدید اوضاع جلوگیری شود.

رئیس جمهور آمریكا در پاسخ به این سؤال كه آیا او از ابتكار فدراسیون روسیه حمایت می كند پاسخ داد: احتمالاً این طور نیست. به گفته وی، واشنگتن منتظر پایان انتخابات است که در ماه نوامبر در آمریکا برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала