عواقب خطرناک توافق نظامی آمریکا و لهستان برای روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عواقب خطرناک توافق نظامی آمریکا و لهستان برای روسیه
عواقب خطرناک توافق نظامی آمریکا و لهستان برای روسیه
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان باعث تشدید تنش ها در مرزهای غربی روسیه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با امضای توافق مربوط به افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان اینطور گفت.

گفته های زاخاروا در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است.

آمریکا و لهستان روز شنبه توافق مربوط به گسترش همکاری در زمینه دفاعی را امضاء کردند که در آن پایه و اساسی برای افزایش بیشتر حضور نظام آمریکا در محدوده لهستان آمده است.  

زاخاروا خاطر نشان کرد : سند توسعه ساختار فرماندهی و نیروهای پیشرفته آمریکا و مراکز آماده سازی نظامی، ایجاد شرایط برای استقرار یگان های حمل و نقل هوایی و ارتش، پهپادها، نیروهای عملیات ویژه و همچنین نیروهای پشتیبانی و لجستیک را مد نظر دارد.

زاخاروا تاکید کرد: یک بار دیگر توجه می کنیم که افزایش حضور نظامی آمریکایی در لهستان مشکلات امنیتی را حل نمی کند بلکه برعکس عمیق تر می کند و همچنین با افزایش تنش و بالا بردن خطرات حوادث غیر عمدی  اوضاع دشوار در مرزهای غربی روسیه را وخیم تر می کند. اطمینان ناتو از اینکه سخن در خصوص جنبه ی ظاهرا ناچیز تلاش هاست را طور دیگری برداشت می کنیم، به عنوان تحریف واقعیت اینکه اجرای توافق لهستان و آمریکا باعث تقویت قابل توجه پتانسیل تهاجمی نیروهای آمریکایی در لهستان می شود.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала