آغاز مرحله دوم آزمایش واکسن کرونا در مرکز علمی "وکتور" روسیه

© Fotolia / BillionPhotos.comآغاز مرحله دوم واکسن کرونا در مرکز علمی "وکتور" روسیه
آغاز مرحله دوم واکسن کرونا در مرکز علمی وکتور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور"مرحله دوم آزمایشات واکسن ویروس کرونا را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک, آنا پوپووا، رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه به خبرنگاران گفت: مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور" به مرحله دوم آزمایش واکسن کووید 19، آزمایشات بالینی روی انسان رسیده است.

تولید اولین سری واکسن کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران
تولید اولین سری واکسن کرونا در روسیه

وی گفت: همه داوطلبانی که به روش و شیوه خاص انتخاب شده اند، وضعیت آنها خوب است. افرادی که قبلاً واکسن تزریق کرده اند، هیچگونه عوارض جانبی نداشته، حتی در محل تزریق نیز کوچکترین التهاب و قرمزی وجود ندارد و دمای بدن آنها کاملاً طبیعی است.

رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه، در پاسخ به این سوال كه داروی "وکتور"  بهتر است و یا واکسنی که به تازگی توسط مرکز گامالی به ثبت رسیده است، گفت: برای هر كشور مهم است كه چندین گزینه واكسن داشته باشید.

وی گفت: کاملاً مسلم است که در هر کشور و در وهله اول در روسیه، باید چندین واکسن متفاوت وجود داشته باشد و این همان کاری است که ما امروز انجام می دهیم.

وکتور آزمایشات بالینی واکسن را از 27 ژوئیه آغاز کرد. همانطور که گزارش شده، 300 داوطلب 18 تا 60 ساله از جمله 60 کارمند "وکتور" در این آزمایش شرکت خواهند کرد.

وزارت بهداشت روسیه پیش از این از ثبت نخستین واکسن کرونای جهان در روسیه خبر داده بود. این واکسن از سوی مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده و "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала