شوک ۱۶۶ میلیارد تومانی به فوتبال ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مارک ویلموتس
مارک ویلموتس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت جریمه سنگین به مارک ویلموتس مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، در حکم فیفا آمده که فدراسیون فوتبال ایران باید ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو بابت جدایی این مربی بلژیکی به او بپردازد.

اتهام سنگین ویلموتس به ایران در فیفا  - اسپوتنیک ایران
اتهام سنگین ویلموتس به ایران در فیفا

همچنین علاوه بر آن هزینه دیرکرد و دادرسی نیز برعهده فدراسیون فوتبال ایران است. با نرخ فعلی دلار به ۱۶۶ میلیارد تومان می‌رسد.

به موجب حکمی که از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا خطاب به فدراسیون فوتبال ایران و ۳ وکیلش لودویک دلشات، رضا شاه منصوری و علی مهدی‌زاده اعلام شده و امضای اریکا مونته مور فریرا رییس این دپارتمان را پای خود دارد، شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران با حکمی که تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) صادر شده، مورد پذیرش قرار گرفته است.

رای نهایی قاضی این پرونده در ۸ بند به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده که مهم‌ترین بند آن به جریمه ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و پانصد یورویی به این سرمربی به همراه ۵ درصد اشاره دارد. مهلت پرداخت این پول فقط یک ماه است که البته باتوجه به اعتراض قطعی ایران به دادگاه عالی ورزش این زمان به تعویق خواهد افتاد.

البته در صورتی که اقدامی از سوی ایران صورت نگیرد و پولی  در این زمان به ویلموتس پرداخت نشود پرونده به کمیته انضباطی فرستاده می‌شود.همچنین میزان بهره بانکی این چریمه از زمان ژانویه ۲۰۲۰ (هشت ماه پیش) محاسبه خواهد شد.

در بند ۳ قرارداد تاکید شده که سایر ادعاهای ویلموتس مورد پذیرش قرار نگرفته و همچنین لوایحی که ایران در دفاع از خود به فیفا فرستاده بود نیز مورد پذیرش کمیته تعیین وضعیت قرار نگرفته است. طرف محکوم پرونده ایران باید به محض پرداخت پول فیفا و همچنین برنده این شکایت را از این مساله مطلع کند.

در صورتی که این روند هزینه ای داشته باشد، دلایل تصمیم تنها به طرفی که درخواست داده، اعلام خواهد شد و با پرداخت مبلغ مورد نظر. در صورتی که این مبلغ تا ۲۰ روز پرداخت نشود، درخواست ملغی تلقی می‌شود. در نتیجه تصمیم گیری نهایی تلقی می‌شود و به این ترتیب،طرفین از حق ‌شان برای فرجام خواهی گذشته‌ اند.

در صورتی که طرفی به دنبال دلایل حکم نباشد، هزینه‌ای نخواهد داشت و هزینه اولیه به طرفین بازپرداخت می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала