ترامپ: از گزارش تبانی ایران با شبه نظامیان در افغانستان شگفت زده نشدم

© REUTERS / Leah Millisترامپ: از گزارش تبانی ایران با شبه نظامیان در افغانستان شگفت زده نشدم
ترامپ: از گزارش تبانی ایران با شبه نظامیان در افغانستان شگفت زده نشدم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ درباره ادعای پرداخت پول ایران به شبه نظامیان در افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت هیچ چیز تعجب آوری در این خبر وجود ندارد که گفته می شود مقامات ایرانی احتمالا به شبه نظامیان در افغانستان برای حمله به ارتش آمریكا پول پرداخت می کردند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند درمورد گزارش هایی كه در آن مدعی شده است مقامات ایرانی برای حمله به ارتش آمریكا به ستیزه جویان در افغانستان پاداش می دهد اظهار نظر کند، وی از اظهارنظر درباره این اطلاعات خودداری كرد اما گفت: "جای تعجب نیست."

پیش از این، سی ان ان با استناد به گزارش اطلاعاتی پنتاگون و منابع مطلع با اوضاع، گفته بود كه سازمان های اطلاعات آمریكایی به این نتیجه رسیده است كه مقامات ایرانی به شبه نظامیان در افغانستان پیشنهاد پاداش های مالی برای حمله به نیروهای نظامی آمریکایی و نیروهای ائتلاف می دهند.

اسناد وزارت دفاع آمریکا که توسط سی ان ان مشاهده شده، نشان می دهد که یک کشور خارجی به شبکه حقانی پاداش داده است. این پاداش ها برای حمله به پایگاه هوایی بگرام در ماه دسامبر پرداخت شده بود که باعث کشته شدن دو غیر نظامی و زخمی شدن بیش از 70 تن دیگر به اضافه چهار کارمند آمریکایی شد.

سی ان ان گفته است که در اسناد وزارت دفاع امریکا نام این "کشور خارجی" فاش نشده است اما منابع آگاهی در اطلاعات آمریکا تایید کرده است که اطلاعات درج شده مربوط به ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала