واکنش نتانیاهو به شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو
نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل عدم تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل را ظالمانه نامید.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو در توییتر نسبت به عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد و از تصمیم شورای امنیت خشمگین شد.

وی قول داد با همکاری آمریکا به بازدارندگی «تجاوز ایران» ادامه خواهد داد و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«تصمیم شورای امنیت مانع از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد. تجاوز و تروریسم ایران تهدیدی برای صلح منطقه و سراسر جهان است.

تقدیر سفارت ایران در مسکو از روسیه به دلیل رای منفی به قطعنامه امریکا - اسپوتنیک ایران
تقدیر سفارت ایران در مسکو از روسیه به دلیل رای منفی به قطعنامه امریکا

 شورای امنیت به جای آنکه با فروش اسلحه مخالفت کند، آن را تشویق می‌کند. ما به همکاری تنگاتنگ با آمریکا و کشورهای منطقه جهت بازدارندگی تجاوز ایران ادامه خواهیم داد. اسرائیل با تمام نیرو علیه هر کشوری که بخواهد امنیت آن را به خطر بیاندازد عمل خواهد کرد».

مطابق برجام، تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل که از سال ۱۳۸۶ علیه ایران اعمال شده است، ۲۷ مهرماه امسال پس از ۱۳ سال به پایان می‌رسد. پایان این تحریم ایران را قادر به خرید تسلیحات و جنگ افزار و صادرات رسمی سلاح به دیگر کشورها می‌کند.

آمریکا بیش از یک سال است در صدد تمدید این تحریم هاست و می‌گوید لغو تحریم تسلیحاتی ایران باعث افزایش درگیری در خاورمیانه می‌شود. این کشور پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت برد. چین و روسیه که هر دو حق وتو در شورای امنیت دارند و از امضاکنندگان برجام هستند از ابتدا با این پیشنهاد آمریکا مخالف بودند.

اکنون با رای نیاوردن این قطعنامه آمریکا ممکن است بخواهد به استفاده از مکانیسم ماشه که یکی از مفاد توافق هسته‌ای موسوم به برجام است متوسل شود. آمریکا در سال ۲۰۱۸ یک‌طرفه از برجام خارج شد و تحریم‌های شدید و وسیعی را در راستای سیاست «فشار حداکثری» به طور یک‌جانبه علیه تهران به اجرا گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала