لاوروف خطاب به پمپئو: روسیه از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برجام حمایت می کند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف خطاب به پمپئو: روسیه از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برجام حمایت می کند
لاوروف خطاب به پمپئو: روسیه از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برجام حمایت می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف و پمپئو درباره پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران گفتگوی تلفنی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه از گفتگوی تلفنی سرگی لاوروف و مایک پمپئو وزرای خارجه روسیه و آمریکا خبر داد. 

ترامپ از ایده پوتین برای برگزاری جلسه درباره ایران حمایت نمی کند
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ از ایده پوتین برای برگزاری جلسه درباره ایران حمایت نمی کند

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "وزرای خارجه دو کشور درباره پیشنهاد پوتین رئیس جمهور روسیه برای برگزاری نشست اعضای دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان جهت دستیابی به راه حلی برای تامین امنیت حوزه خلیج فارس با درنظر گرفتن نگرانی تمامی طرف های علاقه مند گفتگو و تبادل نظر کردند."
در ادامه بیانیه آمده است: " حمایت کامل روسیه از قطعنامه 2231 شورای امنیت که اساس قانونی و بین المللی برای اجرای برجام است، از سوی طرف روسیه مورد تاکید قرار گرفت. لاوروف همچنین تاکید کرد که توافق منعقد شده در سال 2015 یک دست آورد سیاسی-دیپلماتیک برجسته جهت تقویت رژیم عدم گسترش تسلیحات هسته ای و برقراری امنیت در خاور میانه به شمار می آید. "
بنا به این بیانیه طی این گفتگوی تلفنی، برنامه تماس های دو جانبه دو کشور در آینده نزدیک نیز مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала