امارات کاردار ایران در ابوظبی را احضار کرد

© Fotolia / Philipusامارات کاردار ایران در ابوظبی را احضار کرد
امارات کاردار ایران در ابوظبی را احضار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه امارات در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی، کاردار سفارت ایران در ابوظبی را احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی این کشور، کاردار سفارت ایران در ابوظبی را به اداره کل این وزارتخانه احضار کرده است.

روحانی: اگر ما نبودیم، صدام همه شما را خورده بود - اسپوتنیک ایران
روحانی: اگر ما نبودیم، صدام همه شما را خورده بود

خبرگزاری رسمی امارات نوشت: در پی تهدیدات مطرح شده در سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره تصمیم حاکمیتی دولت امارات و تهدیداتی که از سوی وزارت خارجه ایران،‌ سپاه پاسداران و دیگر مقامات ایرانی تکرار شده، معاون وزیر خارجه امارات پیام اعتراض شدیداللحنی را به سفیر ایران تسلیم کرد.

وزارت امور خارجه امارات سخنرانی رئیس جمهور ایران را غیر قابل قبول و تحریک آمیز توصیف کرد که پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس به همراه دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیش از این در واکنش به توافق امارات و اسرائیل بر عادی سازی روابط اظهار داشته بود: این خطا بسیار بزرگ است و امیدواریم که امارات از این خطا باز گردد و بداند که نه به نفع حاکمانش است و نه به نفع مردمشان. این را هم بدانند که مبادا بخواهند پای اسرائیل را به منطقه باز کنند که اگر چنین شود با آنان به شکل دیگری برخورد می‌شود.

یادآور می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پنج شنبه گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر برقراری روابط دو جانبه کامل میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала