روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ است

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ است
روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس‌جمهور ایران اعلام کرد؛ آمریکایی‌ها وقتی دیدند فضاحت بسیاری برای آنها در شورای امنیت پیش آمده، گفتند که چهار کشتی ایرانی را توقیف کرده‌اند که دروغ است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رییس جمهور ایران در صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به  شکست قطعنامه‌ آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و گفت: یک بخش شیرین ماجرا را دیروز (جمعه) و روز مباهله داشتیم. ما یک موفقیت بزرگ را در شورای امنیت سازمان ملل شاهد بودیم و برای اولین بار است آمریکایی ها در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای پیشنهاد می دهند و فقط یک کشور کوچک جزیره ای به آن رای می دهد. من به یاد ندارم آمریکا از ماه ها خودش را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران آماده کند و قطعنامه ای تهیه کند و فقط یک رای بیاورد آن هم دومنیکن و یک کشور کوچک.

واکنش ترامپ به توقیف نفتکشهای ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش ترامپ به توقیف نفتکشهای ایران

روحانی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه تهیه کنند اما این قطعنامه آنها تنها یک رأی آورد که آن هم «دومینیکن» بود. اگر بگوییم یک جزیره که اشتباه است، یک سوم جزیره است. ببینید کار آمریکا به کجا رسیده و به چه روزگار خفت باری افتاده است و از سوی دیگر شما قدرت برجام را ببینید. برجامی که این همه ضربه خورده است و در این سه سال و با جنایات آمریکا و صهیونیست ها رو به رو بوده اما با این اوصاف نیز برجام نیمه جان رو به روی آمریکا ایستاد.

رئیس‌جمهور ایران گفت: علت اینکه ۱۱ کشور رای ممتنع و دو کشور رای مخالف دادند این بود که همه آنها استدلال کردند حفظ برجام برای مصالح منطقه و جهان ضرورت دارد اما موفقیت بزرگ این بود که  آمریکا در این توطئه با خفت و خواری شکست خورد. البته پیش‌بینی می‌شد که این قطعنامه رای نیاورد و یا آمریکایی ها به سمت خرید رای بروند اما نه نیازی به وتو پیش آمد و نه اصلا این قطعنامه رای داشت.

روحانی تصریح کرد: به نظر من روز مباهله در تاریخ ایران و در مبارزه با استکبار جهانی یک روز ماندگار شد. البته آمریکایی‌ها وقتی دیدند فضاحت بسیاری پیش آمده خبری را اعلام کردند که آن هم دروغ بود. آنها اعلام کردند که چهار کشتی ایرانی را در آب های بین المللی توقیف کرده اند اما مشخص شد کشتی و پرچم هایی که روی آنها استفاده شده ایرانی نبوده اند و این خبر از اساس دروغ بود. البته این دروغ آمریکایی‌ها برای آن بود که بتوانند آن خفت شورای امنیت را تا حدودی بپوشانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала