مسکو خواستار برگزاری سریع نشست اعضای دائمی شورای امنیت با حضور ایران شد

© AFP 2023 / Alexander Nemenovمسکو خواستار برگزاری سریع نشست اعضای دائمی شورای امنیت
مسکو خواستار برگزاری سریع  نشست اعضای دائمی شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خواستار برگزاری هر چه سریعتر اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل با حضور آلمان و ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه به ویژه پس از امتناع تقریباً یکدست عدم حمایت از پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری هر چه سریعتر اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت آلمان و ایران شد.

رد قطعنامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
رد قطعنامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده؛ پیشنهاد تشکیل جلسه سران كشورها - اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشاركت رهبران آلمان و ایران، دعوتی برای شروع گفتگوهای و همکاری های سازنده در همه جهات لازم است. ما امیدواریم که این پیشنهاد با حمایت گسترده روبرو شود هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید.

وزارت خارجه روسیه با اشاره عدم حمایت تقریبا تمامی كشورها ازپیش نویس قطعنامه ایالات متحده، خاطرنشان كرد كه ایالات متحده از قبل می دانست كه از ابتکار عمل آنها مورد حمایت قرار نمی گیرد. این در شرایطی بود که هیچ راهی برای تحمیل تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود ندارد، با این حال آمریکایی ها تصمیم گرفتند به راه خود ادامه دهند.

پیش از این مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد كرد.

ولادیمیر پوتین روز جمعه اعلام کرد که روسیه به برجام پایبند است اما علاقمند است با همه طرفین برای آرام کردن اوضاع تعامل کند. رئیس جمهور روسیه  پیشنهاد داد که در آینده‌ای نزدیک یک نشست آنلاین میان سران کشورهای شورای امنیت سازمان ملل با شرکت ایران و آلمان برای بحث در مورد "مسئله ایران و جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع" برگزار شود.

در اوایل ماه ژوئیه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پیشنهاد ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را بی اساس خواند و خاطرنشان كرد كه واشنگتن حق ندارد از اختیارات شورای امنیت برای اهداف كاملاً فرصت طلبانه خود استفاده كند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала