شکایت رسمی ایران از کره جنوبی

CC BY 4.0 / IRNA / شکایت رسمی ایران از کره جنوبی
شکایت رسمی ایران از کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های ایران از آغاز مقدمات شکایت بانک مرکزی این کشور از کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بانک مرکزی ایران در حال آغاز مقدمات شکایت از کره جنوبی بابت عدم آزادسازی پول‌های این کشور است.

حسین تنهایی، رئیس اتاق ایران و کره جنوبی درباره میزان پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار داشت: صحبت‌های متفاوتی در این باره انجام شده که نشان می‌دهد چیزی بین 6 تا 9 میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده است اما آن رقمی که اتاق بر روی آن تاکید دارد، 8.5 میلیارد دلار است.

 کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
چرا کره جنوبی پول ایران را منتقل نمی‌کند؟

رئیس اتاق ایران و کره جنوبی درباره بحث شکایت ایران از کره جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بین دو کشور رابطه اقتصادی قابل توجهی وجود ندارد و می‌توان گفت روابط اقتصادی ایران و کره تعطیل شده است. عملا ارتباطی با کره‌ای‌ها نداریم و فقط با چند شرکت بخش خصوصی کوچک و بسیار متوسط کره‌ای در مباحث کالاهای دارویی ارتباطاتی باقی مانده است.

تنهایی اظهار داشت: در حالی که قبلا فقط در اتاق بازرگانی با 160 شرکت کره‌ای که تعدادی از آنها از شرکت‌های بسیار بزرگ کره بودند، روابط اقتصادی داشتیم اما امروز تمام شرکت‌های بزرگ، ایران را ترک کرده‌اند و فقط برخی از شرکت‌های کوچک روابط را ادامه می‌دهند که حجم آن هم ناچیز است.

رئیس اتاق ایران و کره جنوبی تاکید کرد: با مجموعه این شرایط طبیعی و منطقی است که بخواهیم بحث شکایت را دنبال کنیم. تنهایی تاکید کرد: در دوره‌ای که امریکا از برجام خارج نشده بود تعاملات بین دو کشور انجام می‌شد و در طول دو سال گذشته این مشکل بین دو کشور ایجاد شده است. باید توجه داشته باشیم که کره جنوبی از کشورهایی بود که وقتی تمام اروپا از روابط اقتصادی با ایران کنار رفت، با ایران در حجم بالایی رابطه اقتصادی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала