روز جهانی چپ دست ها، به روایت کاربران شبکه های اجتماعی +عکس، ویدئو

© Fotolia / elemakarدختری چپ دست درحال نقاشی
دختری چپ دست درحال نقاشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تبریک کاربران برای روز جهانی چپ دست ها !

به گزارش اسپوتنیک، روز ۱۳ اوت برابر با 22 مرداد به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده‌است به همین دلیل کاربران بسیاری این روز را به چپ دستان تبریک گفتند. 

View this post on Instagram

A post shared by MOHAMMADREZA MIRSHAHVALAD (@mrmirshah) on

گفته شده است که دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این مسئله است که تمامی ابزارها و امکانات برای راست دست‌ها طراحی شده اند. برای مثال صندلی‌های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، کلید های اصلی دسته های بازی، قانون‌های راهنمایی رانندگی، میزهای پر کردن فرم در بانک‌ها و اداره‌ها و...همه برای راست دست ها اختراع شده و چپ دست‌ها را مجبور به کاربرد از دست راست می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by z.k (@z.komeyli.pisc) on

چپ‌دستی به معنای گرایش طبیعی افراد در به‌کارگیری از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و به‌ویژه نوشتن است. پژوهش‌های گوناگون نشان می‌دهد که در جامعه‌های گوناگون، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌دست و بقیه چپ‌دست هستند. درصد بسیار کمی نیز توانایی به کار بردن هر دو دست را دارند.

View this post on Instagram

A post shared by طراح گرافیک .شرقی (@graphic.shargi) on

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به تازگی ژنی را کشف کرده اند که گمان می‌رود فاکتور بروز چپ‌دستی است.

گفته شده است که چپ دستان قسمت راست مغزشان بیشتر فعال است و قسمت راست مغز هم به کارهای هنری مربوط میشود، بنابراین چپ دست ها بیشتر خلاق، ایده پرداز، هنر دوست و ورزش دوست هستند.

 

بسیاری از کاربران معتقدند که روز جهانی چپ دستان تلنگر بسیار خوبی برای از یاد نبردن این قشر از افراد است. به گفته بسیاری از کاربران، باید ابزارهایی مناسب چپ دستان فراهم شود تا آنان با راست دستان حقوق برابری داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала