نماینده روسیه: تحریم تسلیحاتی علیه ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده روسیه: تحریم تسلیحاتی علیه ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است
نماینده روسیه: تحریم تسلیحاتی علیه ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین: تلاش های ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در وین گفت: قطعنامه گسترش تحریم های تسلیحاتی علیه ایران، که واشنگتن به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است، مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ را که توافق نامه های مربوط به برنامه هسته ای ایران را تکمیل می سازد، نقض می کند.

اولیانوف در صفحه توییتری خود نوشت: "تلاش های ایالات متحده برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران خلاف مفاد ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

​این دیپلمات تأکید کرد: تنها راه مشروع برای گسترش تحریم و سایر مقررات در چارچوب زمانی، فقط می تواند یک تصمیم اجماع مناسب کمیسیون مشترک در چارچوب برجام باشد.

یک منبع در مقر این سازمان پیش از روز جمعه گفت: ایالات متحده پیش نویس قطعنامه در مورد تمدید تحریم فروش تسلیحات را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج انتظار می رود روز ۱۴ آگوست بعد از ظهر به وقت نیویورک برگزار شود.

مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، مصوب ژوئیه ۲۰۱۵ و تأیید برجام برای حل برنامه هسته ای ایران، تحریم تسلیحاتی علیه ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می شود.

در پایان هفته گذشته مشخص شد كه ایالات متحده پیش نویس قطعنامه دوم را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال كرده و خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شده است. به گفته کارشناسان، تقریباً با مورد قبلی که در ژوئن توسط ایالات متحده منتشر شد تقریباً یکسان بود. اکنون ایالات متحده سومین نسخه به اصطلاح نرم شده از این پروژه را ارائه کرده است.

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که پس از ۱۸ اکتبر موضوع تحریم تسلیحات علیه ایران برای آن بسته خواهد شد. چین نیز همین موضع را گرفته است.

در صورت عدم تحریم، واشنگتن تهدید کرده، مکانیزم به اصطلاح اسنپ بک را که توسط برجام پیش بینی شده است، یعنی بازگشت همه تحریم های لغو شده توسط قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل علیه ایران، از جمله تحریم تسلیحاتی را راه اندازی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала