آمریکا توقیف چهار نفتکش ایرانی را تایید کرد

© AP Photo / Marcos Morenoآمریکا توقیف چهار نفتکش ایرانی را تایید کرد
آمریکا توقیف چهار نفتکش ایرانی را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا، توقیف چهار نفتکش ایرانی که به سمت ونزوئلا در حرکت بودند را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که چهار نفتکش، حامل ۱.۱۱۶ میلیون بشکه نفت خام توقیف شده‌اند.

آمریکا ۴ نفتکش ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرد - اسپوتنیک ایران
رسانه ها: آمریکا ۴ نفتکش ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرد

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با مساعدت شرکای تجاری، این محموله توقیف شده اکنون در اختیار ایالات متحده است.

بامداد روز جمعه روزنامه "وال‌استریت‌ژورنال" مدعی شده بود که دولت آمریکا برای نخستین بار محموله کشتی‌هایی که با نقض قوانین تحریم‌های واشنگتن اقدام به حمل سوخت ایران می‌کردند را توقیف کرده است.  

این روزنامه افزود؛ چهار کشتی مذکور به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در حال انتقال به سمت شهر «هیوستون» (در ایالت تگزاس) هستند. همچنین در ادامه آمده که نیروهای نظامی آمریکا بدون درگیری این کشتی ها را توقیف کرده اند.

با این وجود، حساب توئیتری منتسب به حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا برخی ادعاها مبنی بر اینکه آمریکا نفتکش‌های تحت مالکیت یا پرچم ایران را توقیف کرده تکذیب کرد.

سلطانی، یک رسانه انگلیسی‌زبان را که نوشته "آمریکا چهار نفتکش ایران را که در حال حمل سوخت به ونزوئلا بود توقیف کرده است" مخاطب قرار داد و نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی‌ هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала