گزارش و تحلیل

واکسن روسی و نگاه پر از تردید رسانه های غربی

© Fotolia / BillionPhotos.comواکسن روسی و نگاه پر از تردید رسانه های غربی
واکسن روسی و نگاه پر از تردید رسانه های غربی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آلمانی زوددویچه زایتونگ به خوانندگان خود بحثی با عنوان واکسن روسی کرونا پیشنهاد کرده است.

اسپوتنیک - جنبه منفی در طرح موضوع واکسن روسی کرونا توسط روزنامه آلمانی زوددویچه زایتونگ وجود دارد با این حال، در بین خوانندگان روزنامه هم مخالفان و هم مدافعان واکسن روسی Sputnik V  بودند.

موضوع بحث

در حالی که کشورهای غربی به تازگی تحقیقات گسترده ای در مورد اثربخشی واکسن ها آغاز کرده اند، مسکو هم اینک  اولین واکسن کروناویروس را ثبت کرده است. اما هیچ مرحله نهایی، و مخصوصاً مهم آزمایش اثربخشی آن وجود نداشت.

کامنت خوانندگان آلمان

Anna_Bohlika

شکی نیست که روس ها برای توسعه و تولید اینگونه داروها ، تمام معیارهای بین المللی را نقض کرده اند. همچنین واضح است که آنها از تحقیقات SARS و MERS استفاده کردند. همچنین واضح است که بدون انتشار در مجلات علمی شناخته شده معتبر، هیچ نظری از این اختراع توسط همتایان خارجی وجود ندارد. پوتین با استفاده از وزن سیاسی خود از متخصصان یک مؤسسه علمی - تحقیقاتی دولتی پیشی گرفته است. او بلافاصله به عموم مردم خطاب کرد، در حالی که مرحله سوم (و شاید مرحله دوم) آزمایش هنوز در حال انجام است. نام Sputnik V یک اشاره به ایالات متحده است که آقای ترامپ باید آن را درک کند.

شیطنت رسانه‌‌ای درباره واکسن روسی کرونا به روایت فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
شیطنت رسانه‌‌ای درباره واکسن روسی کرونا به روایت فضای مجازی

kayef

فرض کنیم که روسها یک واکسن مؤثر اختراع کرده اند. سپس می توان گفت که آنها موفق شدند ترامپ را تحت شعاع قرار دهند. اما ترامپ می تواند تحریم هایی را برای کسانی که می خواهند از واکسن روسی استفاده کنند قبل از اینکه آمریکا داروی خود را اختراع کند تهدید نماید. خود موجودیت کرونا را نمی توان تنها با پدیده های طبیعی توضیح داد. از آنجا که کرونا به این شکل بوجود آمده است، بدین معنی است که شخصی قبلاً با سلامتی افراد به روشی خاص بازی کرده است. چنین ویروسی از آسمان فرو نمی ریزد.

 Timka

ما می دانیم که هیدروکسی کلروکین (دارویی که ترامپ برای محافظت از خود در برابر کرونا از آن استفاده می کند و به همه توصیه کرده است) یک داروی مؤثر در برابر کرونا  نیست و حتی می تواند خطرناک باشد. پوتین با زندگی مردم روسیه بازی می کند، زیرا واکسن بدون تحقیقات اساسی باید با احتیاط استفاده شود. بعید نیست که عواقب کاربرد واکسن جدی تر از خود بیماری باشد.

NetFiddler

از طرف دیگر، اگر می خواهیم به سرعت از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم، باید سریع عمل کنیم. Covid-19 تاکنون 300 هزار نفر را در سراسر جهان كشته است و رقم واقعی ضرر می تواند دو برابر بیشتر باشد. بسیاری از کشورها آمار واقعاً تاریک خود را بهبود بخشیده اند (به عنوان مثال ایتالیا و اسپانیا).

امتناع آمریکا از کمک به روسیه در تهیه واکسن علیه کرونا - اسپوتنیک ایران
امتناع آمریکا از کمک به روسیه در تهیه واکسن علیه کرونا

Brasso

واکسن روسی به هیچ وجه "تصویب شده" نیست به این معنا که می تواند به عنوان یک محصول پزشکی فروخته شود.

پس از مرحله اول و دوم آزمایش، واکسن "ثبت نام شده است". مرحله سوم با حدود 1000 (هزار) شرکت کننده داوطلب اکنون در پیش است. فقط پس از آن دارو باید تصویب شود و فقط پس از آزمایش های موفقیت آمیز فقط از سال 2021 ، این دارو به عنوان واکسن برای استفاده عمومی در دسترس پزشکان خواهد بود. این که آیا شما حامی پوتین هستید یا نه، ابتدا باید درباره واقعیت ها بحث کنید.  

Jörg Steinhäuser

قبل از اینکه پوتین را متهم کنید باید به پیشنهادهای بی شماری از داروهای ضد کرونا از طرف ترامپ نگاه کنید. من فکر می کنم روسیه درمورد درمان کرونا جدی تر است. اما سؤال این است: اگر محصولی از روسیه وارد شود، آیا آنها در اینجا در آلمان خواهند گفت: "اکثر مصرف کنندگان  رضایتمند این دارو را توصیه می کنند ..."

NetFiddler

بوریس جانسون یا رئیس جمهور برزیل بولسونارو نگفته اند كه واكسن دارند. این واقعیت که روسیه در این زمینه می تواند از غرب جلوتر باشد، البته برای کسانی که از رسانه های پوتین متنفر هستند، غیرقابل تحمل است. آرام باشید، این روند هنوز تمام نشده است. مرحله سوم در حال نزدیک شدن است.

Timka

آیا روسیه قادر خواهد بود این موفقیت را ادامه دهد، زیرا آزمایش بر روی 38 نفر انجام شد و هیچ اطلاعات علمی منتشر نشده است. پوتین ادعا می کند که یکی از دختران او واکسینه شده است - اما نمی گوید کدام یک؟

نمی توان رد کرد که واکسن مؤثر است، اما جدی نمی توان گفت که به هیچ وجه عوارض جانبی ندارد. حتی اگر واکسن در برابر کرونا محافظت کند، مرحله سوم مهم حذف شده است (یا به زودی آغاز می شود ، با 800 نفر - این کمتر از حد معمول است).

کلاوس راینهارت، رئیس اتاق پزشکی فدرال، این اقدامات را "آزمایش بسیار خطرناک بر روی شخص" خواند. من در مورد دو خطر نگران هستم: 1) این خطر که ممکن است دارو از بیماری خطرناکتر باشد. 2) ترس از این خطر.

N©Rth

این که آیا پوتین با سلامت مردم خود بازی می کند - ما هرگز آگاه نمی شویم، و اگر آگاه شویم، تنها از بخش کوچکی از آنچه واقعاً اتفاق می افتد.

 واکسن ضد کرونای روسی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن روسی و دلایلی برای اعتبار آن

wolwul

من مقاله منتشره در زوددویچه زایتونگ را نمی فهمم ، و نه آزار و اذیت [روسیه] توسط مفسران محبوب مردم که در این بحث شرکت کرده اند. آنها می نویسند: "پوتین تبلیغات منزجر کننده ای راجع به واکسن انجام می دهد"، "البته برای پوتین مهمترین چیز حیثیت است." آیا نمی تواند این باشد که این واکسن به بسیاری از افراد کمک می کند تا خود را از کروناویروس محافظت کنند، نه اینکه در اثر آن فوت کنند؟ چرا این گفته ها: "این برای ما مؤثر نیست، ما به سال ها تحقیق در مورد اثربخشی نیاز داریم. و سپس سالها تحقیق درباره ایمنی. از این گذشته، ده سال طول خواهد کشید تا واکسن در آلمان به بازار عرضه شود." آیا واقعاً چنین است شرم آور نیست؟ دراین صورت پوتین به من نزدیکتر است - بدون بوروکرات های آلمان و اروپا که همه چیز را طول می کشند و هیچ کاری نمی کنند.

Muskateller

شاید پوتین تنها رئیس کشور باشد که با سلامت مردم خود بازی نمی کند.

حتی اگر واکسن فقط 50 درصد مؤثر باشد، بهتر از عدم واکسن است!

Jacko

بله، روسیه از همه جلوتر رفته است. آنها اکنون واکسن دارند. امیدوارم واکسن موفقیت آمیز باشد. امیدواریم که روسیه پس از عذرخواهی، آن را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

Warumaru

دیگران هم در مرحله ای هستند که روسیه اجازه استفاده از واکسن را می دهد. روس ها به سادگی مراحل آزمایش مورد نیاز را کنار گذاشتند. اگر این اتفاق در آلمان می افتاد، هیاهو می شد. اما اگر در روسیه چیزی مطابق تصویر تبلیغاتی جهان شان باشد، در آن کشور می توان قهرمانانه شادی کرد.

srb70

آیا بازی پوتین خطرناک است؟ بله، خطرناک است اما در صورت موفقیت آمیز بودن، همه محدودیت ها در روسیه برداشته می شود و غرب مجبور است ماسک بپوشد و با محدودیت هایی زندگی کند.

Schuncks

اگر واکسن با عوارض جانبی قابل قبول کمک کند، برای من فرقی ندارد که این واکسن از کجا تهیه می شود. اما اگر استانداردهای بین المللی را برای آزمایش و تأیید واکسن   با عبارت "دختر من خود را به این واکسن تزریق کرده است" جایگزین شود، من نگرانی های جدی دارم.

سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران
نیاز جهان به انواع مختلف واکسن ضد کووید

Nabob

البته، حیثیت مهمترین چیز برای پوتین است. وی علاقه ای ندارد بداند که آیا واکسن تمام مراحل لازم آزمایش را پشت سر گذاشته است یا خیر. ما نخواهیم دانست که روسها بیمار خواهند شد یا از اثر واکسیناسیون بطور گسترده ای می میرند. اما این بدان معنا نیست که واکسن روسیه لزوماً باید بد باشد، زیرا در آلمان به طور جدی درباره آن صحبت می شود. ما، مانند دیوانه، به هیچ وجه نمی توانیم باور کنیم که چیزهای خوب می توانند نه تنها در غرب ایجاد شوند.

FeldmannDD

رسانه های روسی می گویند که واکسن پس از اتمام دو مرحله اول آزمایش "ثبت" شد. در عین حال، آنها می گویند که اکنون مرحله سوم آزمایش آغاز می شود. گویا قبلاً توافقاتی با کشورهای مختلف برای خرید واکسن منعقد شده است. حداقل برخی از این کشورها در مرحله سوم آزمایش شرکت می کنند. آنها امارات متحده عربی و عربستان سعودی را نام می برند. این را می توان در وب سایت خبرگزاری روسی تاس خواند. هیچ چیز غیر عادی نیست. چین در حال حاضر آزمایش ها را در برزیل انجام می دهد. با توجه به این اطلاعات، بسیاری از سؤالات باید حذف شوند و انتقاد از اقدامات روسیه باید فروکش شود.

قابل توجه است که در رسانه های آلمان این گزارهای طرف روسی مسکوت گذاشته می شود. خوب، اگر شما آنها را خیلی دوست ندارید ، آنها را به عنوان اطلاعات جعلی رد کنید، اما مسکوت نگذارید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала