مقامات مسکو تاثیر انتقال پلاسما به بیماران کووید-۱۹ را ارزیابی کردند

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر مقامات مسکو تاثیر انتقال پلاسما به بیماران کووید-۱۹ را ارزیابی کردند
مقامات مسکو تاثیر انتقال پلاسما به بیماران کووید-۱۹ را ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج ابتدایی تحقیقات نشان داده اند که پس از انتقال پلاسمای اهدایی، شانس رفتن بیماران متوسط ویروس کرونا به اتاق مراقبت‌های ویژه را ۶۳ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، آناستازیا راکووا معاون شهردار مسکو در امور توسعه اجتماعی، اعلام کرد: احتمال بهبود‌یابی بیماران شدید که پلاسما دریافت می‌کنند، ۱۹ درصد افزایش می‌یابد. با این حال، شیوه معالجه تنها توسط دکتر  می‌تواند تجویز شود.

موارد منع مصرف واکسن روسی کرونا - اسپوتنیک ایران
موارد منع مصرف واکسن روسی کرونا

به گفته وی، شمار دریافت کنندگان پلاسمای اهدایی برای معالجه کووید-۱۹ در مسکو به ۱۰۴۷ نفر می‌رسد که از این تعداد ۶۸۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

معاون شهردار مسکو خاطر نشان ساخت که اهداکننده باید فرد ۱۸ الی ۵۵ ساله باشد که بیماری ویروس کرونا را سپری نموده و همچنان مبتلا به بیماری‌های مزمن نباشد. علاوه بر این، باید آزمایش ایدز و هپاتیت B و C وی منفی باشد.

قبل از این سرگئی سابیانین شهردار مسکو، اعلام کرده بود که به اهداکنندگان پلاسما با آنتی‌ بادی کووید-۱۹، در ازای ۶۰۰ میلی‌لیتر پلاسما، مبلغ پنج هزار روبل پرداخته شود.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، در یک شبانه روز گذشته در جهان ۲۱۴.۹۸۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و همچنان ۴.۸۳۵ مورد فوتی ثبت شده است.

در سراسر جهان شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است که از این تعداد ۷۳۷.۴۱۷ نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала