چگونه متوجه باهوش بودن کودک خود شویم +عکس

© Depositphotos.com / Photo_lifeبدنیا آمدن کودک متعلق به نژاد دیگر پس از لقاح مصنوعی
بدنیا آمدن کودک متعلق به نژاد دیگر پس از لقاح مصنوعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کودکان باهوش و نابغه شوق فراوانی نسبت به جزئیات نشان می دهد!

 به گزارش اسپوتنیک، برای بسیاری از والدین سئوال است که چگونه میزان هوش کودک خود را بسنجند و یا از کجا بفهمند که کودک آنان دارای هوش بالایی است. گفته شده است که معیارهایی برای باهوش بودن یک کودک وجود دارد که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

View this post on Instagram

A post shared by کتاب صوتی کودک (@baby_book.1) on

کودک باهوش از سن 7 یا 8 ماهگی قادر است تا احساسات را درک کند و از والدین خود خنده و یا گریه را در همان لحظه تقلید کند. این کودکان توانایی درک خوشحالی، ناراحتی، اضطراب و استرس را بیش از ديگر نوزادان از لحن و صورت پدر و مادر خود دارند. همچنین کودکان باهوش زودتر از دیگر کودکان زبان باز کرده و از کلمات پیچیده در جملات خود استفاده می کنند. یادگیری زبان در نوزادان باهوش معمولاً در ۱۵ ماهگی اتفاق می افتد. آنها در این سن قابلیت یادگیری دستور زبان و گرامر را دارند و گاهی میتوانند یکی دو ماه زود تر از دیگر نوزادان با کاربرد کلمه ها اشنا شوند و از آنها استفاده کنند.
View this post on Instagram

A post shared by کودک هشیار (@koodakehoshyar) on

این کودکان دارای تمرکز بالاتری نسبت به بقیه کودکان دارند و درصدد انجام کارها تا رساندن آن به پایان هستند. همچنین اشتیاق بسیار زیادی برای یادگیری دارند و زودتر از بقیه کودکان یاد می گیرند. عده ای از این کودکان دوست دارند با بزرگترها در مورد مسائل پیچیده صحبت کنند و اشتیاقی برای بازی با همسن و سالان خود را ندارند. 
گاهی اتفاق می افتد که کودکان باهوش، اتفاقات کودکی خود مثلا 7 یا 8 ماهگی خود را به یاد بیاورند و حافظه قوی ای دارند.
اگر بسیاری از این موارد در کودکی وجود داشته باشد، والدین او می توانند با مراجعه به مراکز مربوطه و انجانم تست های سنجش میزان هوش، از هوش و نبوغ کودک خود مطلع شوند
بسیاری از کاربران از این مطلب استقبال کرده و معتقدند که مفید بوده است.
بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که از نظر روانشناسی اهمیت مسئله هوش از بین رفته است و همه کودکان باهوشند اگر در مسیر درست هدایت شوند و نبوغ آنان در مسیر مشخصی که به آن علاقه دارند، هویدا خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала