پیش‌فروش نفت، یکی از طرح‌های گشایش اقتصادی دولت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پیش‌فروش نفت، یکی از طرح‌های گشایش اقتصادی دولت ایران
پیش‌فروش نفت، یکی از طرح‌های گشایش اقتصادی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی ربیعی توضیحاتی را در خصوص گشایش اقتصادی مطرح شده توسط دولت ایران، ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در توضیح طرح گشایش اقتصادی مطرح شده توسط دولت اظهار داشت: گشایش اقتصادی مطرح شده با مباحث پیرامون مسائل خارجی ارتباطی ندارد و مبتنی بر تصمیم گیری هایی است که به طور مداوم برای مقابله با تنش های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا، تنش های اقتصادی ناشی از تاثیرات کرونا به اقتصاد و همچنین پویایی بازار بورس و کنترل بازارهای سرمایه و کالا ، افزایش تولید داخلی و حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید و بهبود زندگی و معیشت مردم اتخاذ می شود.

 مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران
با «برجام» گشایش اقتصادی ایجاد نشد

ربیعی تصریح کرد: دولت در تداوم سلسله سیاست‌های اقتصادی خود برای غلبه بر این بحران ها، طرح های مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از آنها نشاط و عمق بخشیدن به بورس و هدایت نقدینگی در جامعه به سمت سرمایه گذاری‌های جدید و همچنین منتفع شدن عموم مردم دارای سرمایه های خرد است.

سخنگوی دولت ایران بیان داشت: بر همین اساس از مدت ها قبل یکی از برنامه‌های دولت طرح پیش فروش نفت بوده است که از چند ماه گذشته در کمیسیون های مختلف و ستاد اقتصادی دولت بررسی شده است. این طرح اهداف چندگانه ای را دنبال می‌کند که یکی از آنها علاوه بر جمع آوری و پیشگیری از هجوم نقدینگی به سایر کالاها، امکان سرمایه گذاری جدید در سایر بخشها از جمله نفت و گاز را فراهم می‌کند. خوشبختانه کلیات این طرح مورد توافق سایر قوا هم قرار گرفته و از ابتدا به نحوی طراحی شده که دولت های آینده نیز بتوانند از منافع آن بهره مند شوند.

ربیعی در انتها افزود: همچنین با اجرای این طرح، مردمی که سرمایه های خرد و اندک دارند نیز از آن منتفع خواهند شد. همانگونه که اشاره کردم گشایش اقتصادی، سلسله بحث ها و طرح‌هایی است که موضوع طرح پیش فروش نفت یکی از آن‌ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала