برزیل: برای مقدمات آزمایش واکسن روسی ضد کرونا آماده می شویم

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر برزیل: برای مقدمات آزمایش واکسن روسی ضد کرونا آماده می شویم
برزیل: برای مقدمات آزمایش واکسن روسی ضد کرونا آماده می شویم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انستیتوی فناوری ایالت پارانا (Tecpar) در برزیل به زودی با سازنده واکسن کروناویروس در روسیه جهت تهیه مستندات دارویی تماس خواهد گرفت تا برای شروع آزمایش و صدور گواهینامه در برزیل اقدامات لازم انجام شود.

وزیر بهداشت روسیه: انتقاد خارجی از واکسن روسی ضد کرونا بی اساس است  - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت روسیه: انتقاد خارجی از واکسن روسی ضد کرونا بی اساس است
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دفتر عمران فرماندار ایالت پارانا، گوتو سیلوا در برزیل اعلام نمود که ايالت پارانا از پایگاه تحقیق و تولید مناسب برای آزمایش آزمایشگاهی واکسن روسی برخوردار است و امکان تحقیقات در سطح فدرال را فراهم می آورد. سیلوا خاطرنشان می کند که ایالت پارانا انتظار دارد که مقامات این کشور از او حمایت می کنند.

پیش از این ، سرگی آکوپوف سفیر روسیه در برزیل ، گزارش داده بود که مقامات ایالت پارانا نسبت به دریافت واکسن روسی علیه کرونا علاقه نشان داده اند. به گفته وی ، برزیل نه تنها به خرید دارو علاقه دارد بلکه به توسعه ، آزمایش و تولید مشترک آن در خاک این کشور نیز علاقه مند است.

شایان ذکر است، در 11 اوت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تاکيد نمود بر اینکه روسیه اولین کشور در جهان بود که چنین دارویی را توسعه و ثبت کرده و بدین ترتیب از ثبت واکسن روسی ضد کرونا خبر داد. پیش بینی می شود که این واکسن اسپوتنيک وي نامیده شود و به مدت دو سال فرد از کرونا ویروس مصون می شود. کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در گفتگو با سی ان ان  گفت: "اگر این دارو در شش ماه موفقیت آمیز باشد ، سوالات زیادی درمورد اینکه چرا برخی دیگر از کشورها به صورت کورکورانه آن را رد کرده اند ، وجود دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала