آمريکا: تا پایان هفته قطعنامه درباره ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال مي کند

CC0 / jensjunge / آمريکا: تا پایان هفته قطعنامه درباره ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال مي کند
آمريکا: تا پایان هفته قطعنامه درباره ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال مي کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد تا پایان این هفته پیش نویس قطعنامه ای در مورد تمدید تسلیحات تسلیح علیه ایران را براي رأی گيري به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک نماینده دائم امریکا در سازمان ملل، کلی کرافت در مصاحبه با کانال تلویزیونی العربیه اظهار داشت که تا پایان هفته قطعنامه درباره ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال مي کند.

امکان عقب نشینی آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران  - اسپوتنیک ایران
امکان عقب نشینی آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران

وی گفت: "ما فرض می کنیم که رای گیری قبل از پایان هفته برگزار می شود. كرافت درباره اينكه آيا معتقد است كه قطعنامه مي تواند 9 رأي لازم را از شورا بدست آورد اظهار نظری نکرد، اما رأي را "انتخاب ميان صلح و ترور" خواند.

یک منبع دیپلماتیک سازمان ملل پیش از این گفت که واشنگتن قبلاً نسخه به روز شده این سند را برای بررسی به شورا ارسال کرده است. کشورها می توانند در مدت 24 ساعت نظرات و پیشنهادات دیگری را در مورد این پروژه ارائه دهند. در مقایسه با نسخه های قبلی ، ایالات متحده متن پیش نویس قطعنامه خود را به میزان قابل توجهی تغییر داده است ، اما شرط اصلی - تمدید نامحدود تحریم تسلیحات - همان است.

پیش از این در خبرها آمده بود که علاوه بر این، آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده بود و همچنین بند دیگری که به بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران اختصاص داشت را در پیش‌نویس جدید حذف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала