تصميم جدید ترامپ درباره تیک تاک

© REUTERS / Dado Ruvicتصميم جدید ترامپ درباره تیک تاک
تصميم جدید ترامپ درباره تیک تاک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات جدید تصميم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تقسیم برنامه TikTok منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک دستور اجرایی که در اوایل اوت توسط ترامپ امضا شده است مي تواند بزرگترین فروشگاه های جهان ، App Store و Google Play را تحت تأثیر بگذارد. این سند در مورد ممنوعیت همکاری شرکت ها و شهروندان آمریکایی با شرکت مادر اپلیکیشن تیک تاک می باشد.

نزاع دو مقام بلند مرتبه آمریکایی بر سر تیک تاک - اسپوتنیک ایران
نزاع دو مقام بلند مرتبه آمریکایی بر سر تیک تاک

با این وجود ، دقیقاً منظور از همکاری مشخص نشده است. اکنون مشخص شد که قرار دادن TikTok در فروشگاه های فروش اپلیکیشن می تواند تحت تاثیر این فرمان قرار بگیرد. مشخص نیست که این ممنوعیت فقط ایالات متحده را تحت تأثیر قرار خواهد داد یا به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت. اقدامات مشابه برای برنامه چینی وی چت پیش بینی شده است.

این فرمان در اواسط ماه سپتامبر به اجرا در خواهد آمد - اگر تا آن زمان بخش های آمریکایی TikTok و WeChat توسط شرکت هایی از ایالات متحده خریداری نشوند.

دلیل محدودیت برنامه های چینی سوء ظن مقامات آمریکایی مبنی بر جمع آوری داده های شخصی کاربران و انتقال آن به سرویس های ویژه چینی ها بود. پیش از این نیز اتهامات مشابهی علیه سازنده گوشی های هوشمند هوآوی مطرح شده بود که هم اکنون در ایالات متحده به طور جدی خرید و فروش این گوشی ها محدود شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала