سندروم چشمان خسته، تهدیدی برای کودکان +ویدئو، عکس

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر کور شدن یکی از دو چشم پس از بازی طولانی شبانه با گوشی هوشمند
کور شدن یکی از دو چشم پس از بازی طولانی  شبانه با گوشی هوشمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش استفاده از لوازم دیجیتال در کودکان منجر به سندروم چشمان خسته خواهد شد!

به گزارش اسپوتنیک، سندروم چشمان خسته، رهاورد زندگی دیجیتالی است تهدیدی برای کودکانی است که مداوم از تبلت، کامپیوتر و موبایل استفاده می‌کنند. این سندروم سبب خشکی چشم می شود که آسیب به قرنیه را در پی آن دارد. گفته شده است که این سندروم با همه گیر شدن تکنولوژی در حال افزایش است.

View this post on Instagram

A post shared by leila.saber (@leila.saber.333) on

چشم انسان به گونه ای آفریده شده است که به طور مداوم نیاز به پلک زدن و مرطوب کردن آن وجود دارد و این امر ناخودآگاه توسط چشمان انسان انجام می شود اما افرادی که به طور طولانی به صفحات موبایل، تبلت و یا کامپیوتر نگاه می کنند کمتر پلک می زنند که سبب خشکی چشم می شود و احتمال وقوع این سندروم را بالا می برند.
View this post on Instagram

A post shared by تُودِشڪ نیـــوز (@tiveshk.news) on

از علائم و نشانه های شایع سندرم چشمان خسته می توان به قرمزی، خارش یا سوزش چشم، چشمان خشک و اشک آلود، تاری دید و حساسیت شدید به نور اشاره کرد. 
View this post on Instagram

A post shared by { سیما | (@senoghte.ir) on

محمدطاها کودکی است که بعلت استفاده زیاد از گوشی موبایل و تبلت به این سندروم دچار شده است و نمی تواند چشمان خود را در برابر نور حتی اندک باز نگه دارد. کلیپ او در شبکه های اجتماعی به کرات منتشر شده است و دست به دست می چرخد.
View this post on Instagram

A post shared by انديشه (@pesarekhoob.20) on

بسیاری از کاربران با دیدن کلیپ محمدطاها در فضای مجازی ترسیدند و عنوان کردند که مشکل از والدین است که برای ساکت نگه داشتن کودک، بدون برنامه لوازم دیجیتال را در اختیار کودکان قرار می دهند. به گفته بسیاری از کاربران، باید محدودیت یک ساعته و حتی کمتر را در روز برای کودکان در استفاده از لوازم دیجیتال در نظر گرفت تا سلامت جسم و روح آنان به خطر نیفتد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала