جزئیات تیراندازی در اطراف کاخ‌سفید

© AFP 2023 / JIM WATSONپلیس در نزدیکی کاخ سفید
پلیس در نزدیکی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مخفی ایالات متحده جزئیات واقعه تیراندازی در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن را منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت منتشره سرویس مخفی آمریکا در توییتر، مظنون تیراندازی، به یک افسر سرویس مخفی نزدیک شده و اعلام کرده بود که دارای اسلحه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بامداد امروز کنفرانس خبری خود با محوریت شیوع ویروس کرونا را نیمه‌تمام رها کرد و از کاخ سفید خارج شد. اندکی بعد او دوباره به کاخ سفید بازگشت و علت خروجش را تیراندازی در اطراف کاخ سفید عنوان کرد.

پاسخ ظریف به سوال اسپوتنیک: چگونه می توان بر قلدر کاخ سفید پیروز شد؟ - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به سوال اسپوتنیک: چگونه می توان بر "قلدر" کاخ سفید پیروز شد؟

به گفته دونالد ترامپ، نیرو‌های امنیتی کاخ سفید به فرد مظنون شلیک کردند و او به بیمارستان منتقل شد.

او از نیرو‌های امنیتی خود تقدیر و تشکر کرد و گفت به نظر می‎رسد فرد مظنون با او کاری نداشته است. نیرو‌های امنیتی نیز در پیامی توئیتری از حضور یک افسر پلیس در این تیراندازی خبر دادند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله باعث ترس او شده است، گفت: «نمی‌دانم، آیا وحشت‌زده به نظر می‌رسم؟ مسئله از این قرار بود که نیروهای امنیتی از من خواستند تا محل کنفرانس را ترک کنم».

نیروهای امنیتی در پیامی توئیتری ساعاتی بعد انتقال فرد مظنون به بیمارستان را گزارش دادند و نوشتند:«تحقیقات درباره دلیل حضور این افسر پلیس (شخص مظنون) در تیراندازی در حال بررسی است. هیچ تهدیدی کاخ سفید و افراد حفاظتی را در معرض خطر قرار نداده است».

مقامات در حال تحقیق درباره سابقه بیماری روانی این فرد هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала