جزئیات بازداشت عکاس خبرگزاری روسیه امروز در بلاروس

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات بازداشت عکاس خبرگزاری روسیه امروز در بلاروس
جزئیات بازداشت عکاس خبرگزاری روسیه امروز در بلاروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایلیا پیتالف جزئیات دستگیری خود در هنگام پوشش خبرهای اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ایلیا پیتالف عکاس خبری خبرگزاری روسیه امروز (راشا تودی) ، گفت که وی از بازداشتگاه ژودزینا خارج شده و به همراه کارکنان کنسولگری روسیه به اسمولنسک می رود.

بازداشت عکاس خبری خبرگزاری روسیه امروز در بلاروس
 - اسپوتنیک ایران
بازداشت عکاس خبری خبرگزاری روسیه امروز در بلاروس

پیتالف در ادامه گفت: "من از بازداشتگاه خارج شدم و معاون کنسولگری دست مرا گرفت. اکنون ما اسناد را تهیه می کنیم و بدون توقف در مینسک ، به اسمولنسک خواهیم رفت."

به گفته وی ، سایر روس هایی که در این روزها بازداشت شده بودند همراه وی خواهند بود. شهر ژودزینا در فاصله 60 کیلومتری مینسک واقع شده است.

این عکاس گفت که وی روز دوشنبه حدود ساعت 18:30 هنگام رفتن به تظاهرات در نزدیکی استیل "مینسک - قهرمان شهر" بازداشت شد. دوربین او توجه پلیس ضد شورش را به خود جلب کرده بود". این عکاس خبری در ادامه گفت: "آنها یک پروتکل تهیه کردند که من ظاهرا در این اعتراضات شرکت کردم. آنها فقط به اظهارات من مودبانه لبخند زدند".

پیتالف شب را در اداره امور منطقه ای پرووماسکی در امور داخلی مینسك گذراند ، سپس كل روز را در مركز بازداشت در حوالی "ژودزینا" گذراند.

وی گفت: "به من غذا دادند گرچه طعم خوبی نداشت. چای بدون شکر بود. اما آنها مرا کتک نمی دادند. 24 نفر در سلول با هشت تخت بودند. اکثر معترضین بودند". به گفته این عکاس خبری، وی سالم است و دوربین آسیب ندید. عکاس راشا تودی ایلیا پیتالف، 5 سال از ورود به بلاروس ممنوع شد.

ایلیا پیتالف گفت: "در گذرنامه روسیه علامت مربوط در خصوص دیپورت از بلاروس حک شده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала