تلاش حداکثری آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

CC0 / jensjunge / سازمان ملل
 سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کرافت: آمریکا در دستیابی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل قاطعانه عمل خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، کلی کرافت، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا بر خلاف مخالفت روسیه و چین، در دستیابی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل قاطعانه عمل خواهد کرد.

وی در ادامه گفت:« روسیه و چین در انتظار فروش تسلیحات به ایران هستند. همزمان امکان «صادرات اسلحه به تروریست‌ها در سراسر جهان برای تهران فراهم می‌گردد». از اینرو آمریکا راه دیگری ندارد به غیر از آنکه از هر امکانی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند».

ظریف: تسلیحات اتمی آمریکا و اسرائیل تهدیدکننده منطقه ما هستند - اسپوتنیک ایران
ظریف: تسلیحات اتمی آمریکا و اسرائیل تهدیدکننده منطقه ما هستند

کنستانتین کوساچف رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور بین‌الملل معتقد است که هیچگونه اساسی برای اجرایی‌شدن قصد آمریکا جهت دستیابی به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد.

وی در این رابطه گفت:« هرگونه تصمیمی از این نوع فقط در مطابقت کامل با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل قانونی خواهد بود. ایران تعهدات خود در مقابل جامعه جهانی از جمله قطعنامه مربوط به برجام را اجرا می‌کند».

پیشتر مایک پمپئو گفته بود که آمریکا ماه‌هاست که در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کند. مایک پمپئو در یکی از دو پست توییتری خود بار دیگر اعلام کرده است که آمریکا ظرف روزهای آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

مایک پمپئو فیلم کوتاهی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا پیرامون زیان‌های ناشی از عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تهیه شده را بازنشر کرده بود. در این فیلم آمده است: «جمهوری اسلامی ایران از ماه اکتبر سال جاری امکان فروش جنگ‌افزار در سراسر جهان را خواهد یافت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала