موسوی: چه با سفر به لبنان چه بی سفر، همواره کنار لبنان هستیم

© Sputnik / Shiva Abshenasموسوی: چه با سفر به لبنان چه بی سفر، همواره کنار لبنان هستیم
موسوی: چه با سفر به لبنان چه بی سفر، همواره کنار لبنان هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران از احتمال سفر مقامات ایرانی به لبنان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران گفت: چه با سفر و چه بی سفر همواره کنار لبنان هستیم و کمک‌های ایران به این کشور ادامه دارد. 

موسوی در مورد برنامه احتمالی سفر مسئولان ایرانی و به خصوص شخص محمدجواد ظریف به لبنان اظهار داشت: سفر یکی از مقامات بلندپایه کشور به لبنان در حال برنامه ریزی است و طی روزهای آتی اطلاع رسانی می‌شود. ما اگر به لبنان سفر بکنیم یا سفر نکنیم در کنار مردم لبنان خواهیم بود.

انتقاد ایران از اقدام دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
انتقاد ایران از اقدام دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد کناره گیری برایان هوک از مقام خود نیز اظهار داشت: در خصوص جابجایی افراد باید بگویم که این موضوع اهمیت چندانی برای ما ندارد. طبیعی است که وقتی آنها شکست می‌خورند، نیروهای خود را جابجا می‌کنند. مانند بازی فوتبال وقتی تیمی شکست می خورد، بازیکنان خود را تعویض می‌کند و در مورد اخیر هم در موضوع استعفای هوک به دلیل شکست های آنها و گل هایی که از ملت ما خورده اند، این اتفاق افتاده است.

موسوی ادامه داد: در مورد تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران باید بگویم این موضوع بیشتر تهدیدی برای شورای امنیت است و آمریکا تلاش دارد این نهاد را تضعیف کند و تحت انقیاد خود درآورد. اعضای شورای امنیت باید احتیاط کرده و در دام آمریکا نیافتند. با درایتی که در رهبری کشورهای مستقل وجود دارد و رایزنی هایی که ما داشته ایم، امیدواریم شکستی دوباره برای آمریکا باشد.

وی در مورد ادعای آمریکا در مورد دخالت ایران در انتخابات این کشور گفت: این از آن ادعاهای مضحکی است که اخیرا این کشور و مسئولان آن با چشم انداز تیره و تاری که دارد، مطرح می‌کنند. ما به رفتار و تعاملی که با ایران می‌شود توجه داریم. ما دولت های مختلف با رویکردهای مختلف را آزموده ایم و همه در این آزمون رد شده اند. برای ما فرقی ندارد کدام گروه و فرد در آمریکا به قدرت برسد. اگر این حس در آمریکا وجود دارد، نشانه آن است که ایران کشوری بزرگ است و آنها بازتاب شکست خود را می‌بینند. ما این ادعاها را رد می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در مورد ارسال برخی پیامک ها از سوی آمریکا به مردم ایران افزود: هرچند محتوای این پیامک ها درست نیست؛ ولی تجاوز به حقوق مردم است. این موضوع نشان می دهد سطح تعامل آمریکا با مردم ما پایین است.

موسوی در مورد اخباری در مورد توقیف کشتی ایرانی در پاکستان اظهار داشت: هنوز موضوع رسمی از سوی پاکستان اعلام نشده و مقامات و مسئولان شرکت کشتیرانی این موضوع را تایید نکرده اند. ما پیگیر این موضوع هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تجمعی که ده روز پیش در پارکی در تهران انجام شد که در آن پرچم طالبان بالا برده شده گفت: آنچه گفته شد در پارک ملت انجام شده. به هر حال ایران میزبان میلیون ها شهروند افغان است و آنها ممکن است طرفدار گروه‌هایی در افغانستان باشند. مطمئن نیستم که وابستگی داشتند به گروهی یا صرفا ابراز خوشحالی و بیان احساس از سوی عده ای بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала