درخواست اتحادیه روزنامه نگاران روسیه برای آزادی خبرنگاران روس در بلاروس

© AP Photo / Belarusian KGB, State TV and Radio Company of Belarusدرخواست اتحادیه روزنامه نگاران روسیه برای آزادی خبرنگاران روس در بلاروس
درخواست اتحادیه روزنامه نگاران روسیه برای آزادی خبرنگاران روس در بلاروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه روزنامه نگاران روسیه خواستار آزادی سریع خبرنگاران روس در بلاروس شد.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه روزنامه نگاران روسیه در اعتراض به بازداشت روزنامه نگاران روسی در مینسک با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی سریع آنها شد.

پیش از این سردبیر روزنامه دیلی استورم، آلنا سیكووا به ریا نووستی گفته بود كه روزنامه نگاران این نشریه در هنگام دستگیری در مینسك مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. وی همچنین خاطرنشان کرد که مدوزا" از همکاران آنها نیز زخمی شده است.

ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در ناآرامی های بلاروس - اسپوتنیک ایران
بازداشت و ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس

ولادیمیر سولوویوف، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران روسیه به اسپوتنیک گفت: اتحادیه روزنامه نگاران روسیه تلاش می کند تا جزئیاتی درباره بازداشت و ضرب و شتم خبرنگاران روسی به دست آورد. وی افزود که چنین اقداماتی به هر صورت غیرقابل قبول است.

راشا تودی پیش از این از بازداشت یکی از کارکنان تصویری Ruptly در مینسک خبر داده بود. وی در بازداشت و راه ارتباطی با او وجود ندارد. این کانال خاطرنشان کرد که پیش از این  در هنگام فیلمبرداری از افتتاح مراکز رأی گیری، دو کارمند دیگر Ruptly بازداشت شده بودند و یکروز ارتباط با آنها قطع بوده است.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر راشا تودی با از مقامات بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس خواست که نماینده رسانه ها را آزاد کند و تأكید كرد كه شما حق بازداشت و برخورد با خبرنگاران که وظایف خود را انجام می دهند را ندارید.

در بیانیه اتحادیه روزنامه نگاران روسیه آمده است: درتاریخ 9 و 10 اوت، روزنامه نگاران روس که برای پوشش انتخابات ریاست جمهوری بلاروس حضور داشتند در این کشور بازداشت شدند و اتحادیه روزنامه نگاران روسیه اعتراض شدید خود را نسبت به بازداشت همکاران خود ابراز می کند و خواستار آزادی فوری روزنامه نگاران روس است.

شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس روز گذشته در این کشور برگزار شد. پس از پایان رای گیری در مینسک ، اعتراض هایی در این شهر آغاز شد که تا صبح امروز ادامه یافت و در پی آن تعدادی از معترضان بازداشت شدند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала