بازداشت دو فيلمبردار روسيه در مینسک در زمان انتخابات بلاروس

© AP Photo / Belarusian KGB, State TV and Radio Company of Belarus بازداشت دو فيلمبردار بازداشت شده روسيه در مینسک در زمان انتخابات بلاروس
 بازداشت دو فيلمبردار بازداشت شده روسيه در مینسک در زمان انتخابات بلاروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو اپراتور فيلمبردار Ruptly در مينسک در روز بازداشت شدند و بیش از 10 ساعت است که از انها خبري نيست.

به گزارش اسپوتنيک، يکي از کارمندات ruptly در اين خصوص گفت: "دو اپراتور در امور تصویری با ما همکاری داشتند، به طور آشکار در هنگام فیلم های رأی گیری در انتخابات رأی گیری در مینسک بازداشت شدند. 10 ساعت پس از دستگیری ، آنها هنوز با ما تماس نگرفتند."

موگرینی خواهان پایبندی به توافقنامه مینسک و اعمال فشار بر روسیه شد - اسپوتنیک ایران
موگرینی خواهان پایبندی به توافقنامه مینسک و اعمال فشار بر روسیه شد

انتخابات ریاست جمهوری در 9 آگوست در بلاروس برگزار می شود. پنج نام در ليست رأی وجود دارد: الكساندر لوكاشنكو، كه برای ششمین دوره مشغول به كار است، آنا كانوپاتسایا، معاون پیشین مجلس نمایندگان مجلس، آندری دمیتریف، سرگی چرهنك ، رئیس حزب سوسیال دموكرات بلاروس "هارمادا" ، و سوتلانايا تيخونسکايا، همسر وبلاگ محبوب تیخانوفسکی که در پرونده های کیفری در بازداشت به سر می برد".

پیش از این، سردبیر کانال تلویزیونی "دوژديا" در روسیه در کانال تلگرام "دوژديا" اطلاعاتی درباره دستگیری دو خبرنگار روس اين کانال گفت "افراد با لباس غیرنظامی و ماسک آنها را (اين دو نفر را) بر روی آسفالت کشانده و آنها را به مسیری نامعلوم بردند." بعداً ، وزارت خارجه بلاروس اعلام نمود که از اين روزنامه نگاران خواسته شده تا خاک اين کشور را ترک کنند.

پیش از این در خبرها آمده بود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس گفت: امروز سفیر ما با مقامات وزارت خارجه و همکاران در مینسک گفتگو خواهد کرد، از اینرو انتظار داریم تا در پی این گفتگوها و همچنین کانال‌های ارتباطی میان سرویس‌های ویژه، اطلاعات لازم در خصوص این موضوع بدست می آوریم. بدون شک ما انتظار داریم که حقوق شهروندان روسیه کاملا رعایت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала