بازار ارز ایران به سخنان رییس کل بانک ‌مرکزی کشور واکنش نشان داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بازار ارز ایران به سخنان رییس کل بانک ‌مرکزی کشور واکنش نشان داد
بازار ارز ایران به سخنان رییس کل بانک ‌مرکزی کشور واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اظهارات همتی مبنی بر غیرواقعی بودن نرخ فعلی دلار باعث روند کاهشی قیمت ارز در ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، یک فعال بازار ارز در ایران درباره آخرین وضعیت این بازار گفت: از روز گذشته بازار ارز به اظهارات‌ پنجشنبه شب همتی مبنی بر غیرواقعی بودن نرخ فعلی دلار واکنش نشان داد و نزولی شد، که این روند تا کنون ادامه داشته است.

وضعیت ارز اختصاص یافته برای زائران ایرانی حج 99 مشخص شد - اسپوتنیک ایران
وضعیت ارز اختصاص یافته برای زائران ایرانی حج 99 مشخص شد

او از افزایش فروشندگان در بازار ارز خبر داد و گفت: با ریزش نرخ ارز، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر شده و دلالان از خرید امتناع می‌کنند و بیشترصرافان نیز فروشنده هستند، چراکه بازار ارز وارد فاز ریزشی شده و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد.

این فعال بازار ارز با تشریح قیمت‌های امروز گفت: قیمت دلار صرافی ملی نسبت به روز گذشته 1200تومان کاهش یافت و به 21800برای فروش و 21700تومان برای خرید رسید؛ نرخ فروش یورو هم در صرافی‌های بانکی 25800 و برای خرید 25700تومان است.

او اضافه کرد: در بازار آزاد نیز دلار از نرخ 23200 روز پنجشنبه به 22200تومان در معاملات امروز رسید، ضمن اینکه قیمت دلار در مقایسه با روز گذشته نیز 200تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار ارز خاطرنشان کرد: همانطور که رییس کل بانک‌مرکزی تاکید کرده قیمت واقعی دلار بسیار پایین‌تر از رقم‌های فعلی است؛ بر این اساس به نظر می‌رسد اگر دلار مجددا به کانال 18 تا 19هزار تومان برسد منطقی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала