شواهدی از وجود غار‌هایی به طول ده‌ها کیلومتر در مریخ و ماه

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSشواهدی از وجود غار‌هایی به طول ده‌ها کیلومتر در مریخ و ماه
شواهدی از وجود غار‌هایی به طول ده‌ها کیلومتر در مریخ و ماه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مطالعات دانشمندان، حفره‌های کشف شده در ماه و مریخ امید امکان زندگی انسان را در آنجا تقویت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ایتالیایی دانشگاه های پادووا و بولونیا وجود غارهای غول پیکر را در ماه و مریخ مطرح کرده اند که مهاجران از زمین می توانند در آینده در آنها زندگی کنند. مطابق مقاله ای که در مجله Earth-Science Review منتشر شده است، اینها به اصطلاح لوله های گدازه هستند که توسط جریان گدازه ها در هنگام فوران آتشفشانی شکل می گیرد.

کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ - اسپوتنیک ایران
کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ

مطابق تصاویر با وضوح بالا که توسط کاوشگرهای بین سیاره ای گرفته شده است، ما می توانیم لوله های گدازه ای را بر روی سطح و همچنین در زیر سطح ماه و مریخ نیز پیدا کنیم.

"ما اندازه و مورفولوژی زنجیره های فرو ریخته شده قمری و مریخی را با استفاده از مدل های ارتفاع دیجیتالی بدست آمده از تصاویر استریوسکوپی و ارتفاع سنجی لیزر از کاوشگرهای بین سیاره ای اندازه گیری کردیم. و سپس ما این داده ها را با مطالعات توپوگرافی زنجیره های مشابه در سطح زمین و داده های اسکن لیزری لول های گدازه در لانزاروتوت و جزایر گالاپاگوس مقایسه کردیم. "

براساس مقایسه ها، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که لوله های مریخی و قمری می توانند 100-1000 برابر حجمی تر و طولانی تر از لوله های موجود در زمین باشند.

پوززوبون افزود: "این لوله ها می توانند به طول 40 کیلومتر طول داشته باشند، و این ماه را به یک هدف عالی برای تحقیقات زیرزمینی و سکونتگاهی ممکن تبدیل می کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала