رهبر حزب الله: سلاح های جنبش در بندر بیروت ذخیره نشده بود

© AFP 2023رهبر حزب الله: سلاح های جنبش در بندر بیروت ذخیره نشده بود
رهبر حزب الله: سلاح های جنبش در بندر بیروت ذخیره نشده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر شیعه لبنان خاطرنشان کرد: پس از انفجار، شماری از رسانه ها درباره دخالت حزب الله حتی بدون داشتن اطلاعات اولیه در مورد دلایل واقعی نوشتند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: گزارش ها درباره حضور سلاح های حزب الله در بندر بیروت، که انفجار قدرتمند در آنجا رخ داده است، صحت ندارد، چنین شایعاتی برای سیاسی کردن این فاجعه در نظر گرفته شده است.

اینترپل تیمی از متخصصان را به بیروت می فرستد - اسپوتنیک ایران
اینترپل تیمی از متخصصان را به بیروت می فرستد

حسن نصرالله گفت: ما قاطعانه وجود هر یک از مواد یا موشک هایمان در بیروت را انکار می کنیم. آنچه اتفاق می افتد (گزارش رسانه ها) تهمت است.

وی افزود: ما ادعاهای مربوط به کنترل بندر را رد می کنیم. ما بیشتر درباره آنچه در بندر حیفا وجود دارد می دانیم، اما در مورد بندر بیروت نیست.

دبیر کل حزب الله از همه کسانی که سعی در ارائه تصویری نادرست از آنچه در این بندر رخ داده است و این تنها باعث ایجاد تنش بیشتر در جامعه لبنان می شود، خواست تا دادخواست شوند.

نصرالله گفت: "تلاش هایی برای استفاده از اوضاع سیاسی وجود دارد. ما اطمینان داریم که زمان کنونی مناسب ترین زمان برای روشن شدن روابط سیاسی و حزبی نیست.

روز سه شنبه انفجاری ویرانگر در منطقه بندر بیروت در نزدیکی پایگاه دریایی لبنان رخ داد. موج انفجار ده ها خانه، اتومبیل، پنجره های خانه ها در بسیاری از محله های پایتخت را تخربب کرد.

به گفته مقامات محلی، این انفجار در اثر انفجار ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم مصادره شده توسط گمرک در سال ۲۰۱۴، که در یک انبار ذخیره شده بود ایجاد شده است. ۱۵۴ نفر درگذشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала