ترامپ فرمانی را برای مبارزه با تهدید TikTok امضا کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ فرمانی را برای مبارزه با تهدید TikTok امضا کرد
ترامپ فرمانی را برای مبارزه با تهدید TikTok  امضا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ فرمانی را برای مقابله با تهدیدات برنامه‌های چینی امضاء کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا برای مقابله با تهدید TikTok و همچنین مشابه آن برای مقابله با تهدید برنامه تلفن همراه WeChat چینی، فرمانی را امضا كرد.

دوروف اقدامات آمریکا علیه TikTok را تهدیدی برای اینترنت خواند - اسپوتنیک ایران
دوروف اقدامات آمریکا علیه TikTok را تهدیدی برای اینترنت خواند

اسناد همچنین به مدت 45 روز انجام هرگونه معامله حقوقی شرکت‌های آمریکایی را با شرکت هایی که برنامه‌های ByteDance و Tencent را در اختیار دارند، متوقف کرده اند.

در فرمان مبارزه با TikTok آمده است که "پخش و گسترش برنامه های کاربردی موبایل توسعه یافته و متعلق به شرکت‌های چینی همچنان تهدید کننده امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است."

همانطور که در این سند آمده است، "TikTok بطور خودکار اطلاعات زیادی را از کاربران جمع می کند ... از جمله داده های مکان و سابقه جستجو." به گفته کاخ سفید، این وضعیت ممکن است به این واقعیت منجر شود که حزب کمونیست چین به اطلاعات شخصی آمریکایی ها دسترسی پیدا کند.  

در این مصوبه آمده است: "این به طور بالقوه به چین اجازه می دهد تا محل کارمندان فدرال و کارگران پیمانکاری را ردیابی کند، پرونده های اطلاعات شخصی برای باج گیری و انجام جاسوسی صنعتی را ایجاد کند." 

ترامپ همچنین این برنامه را متهم به سانسور كردن مطالب كرد كه خلاف دستورالعمل حزب كمونیست چین است. رئیس جمهور آمریكا گفت: "ایالات متحده باید برای محافظت از امنیت ملی ما، علیه صاحبان TikTok اقدامات تهاجمی انجام دهد."

مایکروسافت پس از مشورت با ترامپ تأیید کرده است که مذاکرات را برای خرید برنامه ادامه خواهد داد. در همین زمان، رویترز گزارش داد که  شرکت ByteDance صاحب این سرویس، قیمت آن را 50 میلیارد دلار تخمین می زند، در حالی که مایکروسافت آمادگی پرداخت بیش از 30 میلیارد دلار را ندارد. ترامپ گفت که خرید TikTok تا 15 سپتامبر امکان پذیر خواهد بود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала