گزارش و تحلیل

تحریم هایی که دامن اروپایی ها را هم گرفته

© Sputnik / Sergey Guneevتحریم هایی که دامن اروپایی ها را هم گرفته
تحریم هایی که دامن اروپایی ها را هم گرفته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه ای به مقامات یک شهر آلمانی، آنها را تهدید کرده اند تا در صورت عبور خط لوله گاز روسیه به اروپا از شهر آنها همه شان را تحت تحریم قرار دهند.

اسپوتنیک - تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا نامه ای به مقامات یک شهر آلمانی نوشته اند و آنها را تهدید کرده اند تا در صورت ادامه کار و اجازه عبور خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورداستریم 2" از شهر آنها همه شان را تحت تحریم قرار دهند.

قبل تر نیز آمریکا مخالفت خود با خط لوله نورد استریم 2 که قرار است گاز روسیه را به اروپا منتقل کند را اعلام کرده بود و دولت آقای ترامپ اظهار داشته بود در صدد تحریم این خط لوله می باشد.

جالب این است که نامه نمایندگان کنگره آمریکا تحریم هایی را به مقامات این شهر آلمانی گوشزد می کند که به عنوان تحریم های ثانویه آمریکا بر علیه ایران شناخته می شوند و مدت ها پیش بر علیه ایران و شخصیت ها و شرکت های ایرانی اعمال کرده اند.

ترامپ: نيازي به محافظت از آلمان در برابر روسیه نمی بینم  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: نيازي به محافظت از آلمان در برابر روسیه نمی بینم

شاید آن زمان که اروپایی ها بدون چون و چرا از تحریم های آمریکا بر علیه ایران ودیگر کشورها حمایت می کردند باید فکر این روز را نیز می کردند.

روزی که آمریکایی ها از همین ابزار حتی بر علیه متحدین خود استفاده کنند.

سال گذشته نیز آمریکایی ها به بهانه بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی، ترکیه را که دومین بزرگترین ارتش در ناتو را دارد، تحت تحریم قرار دادند.

بله، همین است، یعنی وقتی که کشورهای جهان از همان ابتدا در مقابل آمریکا ایستادگی نکردند و به آمریکایی ها گوشزد نکردند که حق ندارند قوانین داخلی خود را بر علیه دیگر کشورهای جهان تسری بدهند باید فکر این روز را هم می کردند.

روابط بین الملل نظم و اصول و قواعدی دارد به بر اساس آن پایدار است و اگر این اصول و روابط و قواعد و قوانین نادیده گرفته شود جهان به سمت و سوی قانون جنگل پیش می رود، شرایطی که در آن هر کس روز بیشتری دارد می تواند هر کاری بخواهد انجام دهد و امروزه هم آمریکا و مخصوصا دولت آقای ترامپ نماد بزرگ این رفتار هستند.

هراس آلمان از تحریم های آمریکا علیه  نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران
هراس آلمان از تحریم های آمریکا علیه " نورد استریم 2 "

اصلی ترین اصول این قواعد و مقررات این است که کشورها حق ندارند قوانین و مقررات و تصمیمات داخلی خود را بر علیه دیگر کشورها تسری دهند.

وقتی که آمریکا تصمیمات دادگاه های داخلی خود را بر تصمیمات مجامع قانونی بین المللی ارجح می داند و دیگران هم به این تصمیمات تمکین می کنند بدیهی است که آمریکایی ها تلاش کنند نهایت سوء استفاده را از این ماجرا انجام دهند و از ابزار تحریم و دلار و اقتصاد بر علیه دیگر کشورها از جمله متحدین خود استفاده کنند.

حتی اگر آمریکا این تحریم ها را اعمال نکند ولی همین که بحث این تهدید مطرح شده می توان گفت وقت آن رسیده که اروپایی ها بیشتر به فکر باشند تا کی و با چه شرایطی می خواهند با سیاست های آمریکا در جهان همراهی کنند.

حالا دیگر کاملا واضح است که آمریکایی ها برای سرکوب دیگر کشورها از جمله متحدینشان حاضر هستند از هر ابزاری که در اختیار دارند، از جمله تحریم ها استفاده کنند و اگر این تحریم ها بر علیه مقامات این شهر آلمانی اعمال شود قطعا در آینده آمریکایی ها جسارت پیدا خواهند کرد بر علیه دیگر مقامات و شهروندان اروپایی هم دست به چنین اقداماتی بزنند و ساده ترین حقوق مردم اروپا، یعنی تصمیم گیری در مورد منافع خود، را زیر پا بگذارند.

اگر امروز اروپایی ها در مقابل آمریکا نایستند فردا دیگر دیر است و قطعا این تحریم ها دام همه آنها را خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала