خطرات مرگبار مصرف برنج!

CC0 / Pixabay / خطرات مرگبار مصرف برنج!
خطرات مرگبار مصرف برنج! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی شرح دادن که چگونه مصرف زیاد برنج می‌تواند با خطرات ابتلا به بیماری‌های مرگبار همراه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بریتانیایی مصرف برنج را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط می‌دانند. این مطالعه مربوطه در مجله Science of the Total Environment منتشر شده است.

خواص برنج برای سلامت بدن - اسپوتنیک ایران
خواص برنج برای سلامت بدن

برنج می تواند سموم و آرسنیک را به خود جذب  کند، که سپس وارد بدن انسان می شوند. آرسنیک برای قلب و عروق خونی خطرناک خوانده شده است و به گفته کارشناسان، استفاده طولانی مدت از این عنصر، حتی در دوزهای کوچک، هر ساله با هزاران مرگ زودرس همراه است. این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه های منچستر و سالفورد (انگلیس) تهیه شده است.

مشخص شده که 25 درصد از مصرف کنندگان برنج در انگلیس و ولز با مشکلات سلامتی در معرض خطر بیشتری از مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. پروفسور دیوید پولیا گفت: "خطر شبیه سازی شده افزایش سلامت از خوردن برنج حدود شش درصد است."

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، متخصصان به دوستداران برنج توصیه کردند رژیم غذایی خود را با سایر غلات متنوع کنند. دانشمندان همچنین توصیه كردند كه مصرف این محصول محبوب را محدود کنید یا انواع مختلف برنج را انتخاب کنید- مثلاً باسماتی یا برنج سفید پاک شده. به گفته کارشناسان، بیش از سه میلیارد نفر در جهان برنج را به عنوان غذای اصلی خود مصرف می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала