پیام مشاور رهبر ایران به حسن نصرالله در پی حادثه بیروت

© AP Photo / Ebrahim Norooziپیام مشاور رهبر ایران به حسن نصرالله در پی حادثه بیروت
پیام مشاور رهبر ایران به حسن نصرالله در پی حادثه بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی وقوع حادثه انفجار دلخراش لبنان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم این کشور، مشاور رهبر ایران طی پیامی به دبیر کل حزب الله لبنان، این فاجعه را تسلیت و بر همراهی دولت و ملت ایران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین الملل پیامی را خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرد.

ایران پیشگام در کمک رسانی به لبنان
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران پیشگام در کمک رسانی به لبنان

در این پیام آمده؛ حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله - دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان

فاجعه انفجار بندر بیروت و جان باختن و مجروحیت تعداد زیادی از مردم مظلوم و مقاوم لبنان موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

این مصیبت را به مردم و دولت بزرگ لبنان، جنابعالی و اعضاء محترم حزب الله لبنان تسلیت عرض می کنم و از درگاه الهی غفران جان باخته گان مظلوم و شفای عاجل مجروحین را مسئلت دارم. 

 ملت مقاوم لبنان آموزگار بزرگ صبر و بردباری در برابر مصائب این‌چنینی هستند و بی تردید همچون گذشته سربلند و استوار این ایام تلخ و ناگوار را سپری خواهند کرد و دولت و  ملت  ایران در کنار شما ایستاده اند.

توفیق، عزت و سربلندی ملت بزرگ لبنان و جنابعالی را از درگاه  خداوند متعال مسئلت می نمایم.

ایان ذکر است که عصر سه شنبه 4 آگوست دو انفجار قدرتمند در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از 100 نفر جان باخته اند و 4 هزار نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала