گزارشات و واکنش های مردم از واقعه بیروت

© Sputnik / Mikhail Allaedin /  مراجعه به بانک تصاویر گزارشاتی از شاهدان عینی واقع در بیروت
گزارشاتی از شاهدان عینی واقع در بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر جان باخته اند و ۴۰۰۰ نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه ۴ آگوست در بندرو مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند.

کاربری در شبکه توییتر در رابطه با انفجار روز گذشته بیروت نوشته: خبرگزاری های بین المللی می گویند، انفجار بیروت دومین انفجار بزرگ در جهان پس از انفجار هیروشیما است. این انفجار چون در ساحل شهر بیروت اتفاق افتاده، نیمی از فشار انفجار وارد دریا شده، وگرنه بیروت کاملاً از بین می رفت.

در ویدئوی دیگری گستردگی میزان انفجار را می توان مشاهده کرد.

​محمدباقر قالیباف نماینده مجلس شورای اسلامی ایران نیز در صفحه توییتری خود با مردم لبنان ابراز همدردی کرد و نوشت: حادثۀ فاجعه بار و بسیار تلخ انفجار در بيروت را به مردم قهرمان لبنان، دولت و پارلمان این کشور، مجاهدان حزب الله و برادرم سید حسن نصرالله تسلیت می‌گویم.

​کاربر دیگری درباره چگونگی رخ دادن حادثه روز گذشته نوشت: چه کسی مواد منفجره را فرستاده بود؟ واقعه هولناک بندر بیروت ناشی انفجار مقادیر عظیمی از مواد منفجره ترکیب نیترات بود. بر روی محموله ها اسم نیتروپریل درج شده. این ترکیبات از خود نیترات قویتر است و برای ساخت بمب استفاده می‌شود.

View this post on Instagram

چه کسی مواد منفجره را فرستاده بود؟ واقعه هولناک بندر بیروت ناشی انفجار مقادیر عظیمی از مواد منفجره ترکیب نیترات بود. بر روی محموله ها اسم نیتروپریل درج شده. این ترکیبات از خود نیترات قویتر است و برای ساخت بمب استفاده می‌شود. ظاهرا داستان از این قرار است که این مواد در زمان اوج جنگ سوریه (شش سال پیش) توسط حامیان تروریستها به بندر طرابلس می‌رفته تا به تروریستها در سوریه برسد. اما توسط نیروهای امنیتی لبنان ضبط و توقیف می شود. با حکم قاضی، خدمه کشتی هم توقیف و زندانی می‌‌شوند که بعدا با فشارهای خارجی آزاد می‌شوند. ارسال سلاح و مهمات و مواد منفجره به سوریه توسط جریانهای سیاسی نزدیک به عربستان در دولت لبنان تسهیل می‌شد که با فشار حـ.ـزب.الله و جریان‌های مسیحی همپیمان آن، جلوی آنها گرفته شد. بدری ظاهر مدیر گمرک لبنان گفت ما ۶ بار به قاضی نامه نوشتیم که نگهداری این مواد خطرناک در بندر خطر آفرین است و اجازه انتقال آن را بدهد. هنوز علت آتشسوزی اولیه و سرایت به این مواد خطرناک مشخص نشده است. @LIBAN.IRAN ©

A post shared by لیبانیران (@liban.iran) on

همچنین دانشجویان در مقابل سفارت لبنان در تهران گرد هم آمده و ابراز همدردی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала