گزارش و تحلیل

ربیعی: ایران و تاجیکستان یک روح در دو بدن جغرافیایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: ایران و تاجیکستان یک روح در دو بدن جغرافیایی
ربیعی: ایران و تاجیکستان یک روح در دو بدن جغرافیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا در کشور تاجیکستان فیلمی با نام خیانت ساخته شد که در تمامی شبکه‌ های تلویزیون سراسری این کشور به نمایش درآمد.

اسپوتنیک - در این فیلم هیچ نام و نشانه ای از سازنده اثر وجود ندارد، فیلم خیانت با محوریت اصلی حزب نهضت اسلامی و تمرکز بر رهبر این حزب یعنی آقای محی الدین کبیری ساخته شده است.

این فیلم به صورت یک مستند 210 دقیقه ای و طی سه بخش منتشر شد که در آن اعترافات افراد محکوم و بازداشتی را پخش میکند البته که بیشتر اعترافات پسر عمه، برادر زن و راننده رهبر حزب نهضت اسلامی آقای محی الدین کبیری پخش می شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
ربیعی: عرضه ارز در بازار نیما رو به افزایش است

 در این فیلم بارها نامی ذکر می شود تحت عنوان "کشور برای ما معلوم" که در برخی از رسانه های مخالف با ایران این کشور را "جمهوری اسلامی ایران" و همچنین برداشت از فیلم نیز دخالت ایران در امور داخلی تاجیکستان ذکر شده چرا که در فیلم گفته میشود کشور برای ما معلوم به جوانان تاجیک آموزش های نظامی و تروریستی میداده تا علیه دولت این کشور اقدام کنند.

در این زمینه دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

ما بر اساس تفسیرهای رسانه ای، محتوای فیلم و یا نیات سازندگان نامشخص آن را قضاوت نمی کنیم، کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور تاجیکستان یک روح در دو بدن جغرافیایی هستند.

ما متعهد به عالی ترین سطح احترام به حاکمیت مستقل و راه و روش زندگی در کشور تاجیکستان هستیم همچنین اراده ما در مراقبت از این مناسبات تاریخی و گسست ناپذیر در برابر سوء تفاهم ها و سوء ظن های توطئه آمیز، تزلزل ناپذیر بوده و تحت تاثیر فضا سازی های رسانه ای قرار نخواهد گرفت.

دکتر علی ربیعی ضمن تاکید بر مشترکات گسترده ی فرهنگی و تاریخی دو کشور بیان کرد:

ما از تمامی هنرمندان و مستند سازان دعوت می کنیم که همت بیشتری برای بازنمایی امید آفرین از اهمیت روابط میان کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور تاجیکستان و ضرورت گسترش آن، تا سر حد بهره برداری حداکثری از تمامی ظرفیت های بالقوه دو ملت به خرج دهند.

لازم به ذکر است دو کشور ایران و تاجیکستان هر دو فارسی زبان هستند و از اشتراکات فرهنگی وسیعی برخوردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала