ایران خواستار فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه لبنان شد

© Photo / IRNAایران خواستار فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه لبنان شد
ایران خواستار فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه لبنان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه قضائیه ایران لغو تحریم‌ها علیه لبنان را برای جلوگیری از فاجعه بشردوستانه در این کشور ضروری دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه لبنان را برای جلوگیری از فاجعه بشردوستانه در این کشور ضروری دانست.

در پیام ابراهیم رئیسی در پی حادثه انفجار در بندر بیروت که توسط شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، آمده است: حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، قلب دوستداران مردم آن کشور و ملت مقاومش را آزرده کرد. آسیب دیدن بخش مهمی از زیرساخت‎های اقتصادی بیروت و تبعات آن، مصیبت را برای مردم این کشور دو چندان کرده است. اینجانب این مصیبت را به ملت شریف، دولت محترم و مقاومت محبوب لبنان تسلیت می‌گویم.

مچ‌گیری ظریف از گوگل - اسپوتنیک ایران
مچ‌گیری ظریف از گوگل

در بخش دیگری از این پیام آمده است: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری که در ماه های گذشته از سوی رژیم جنایتکار آمریکا علیه ملت لبنان وضع شده و مانع جدی در رسیدگی به نیازهای ضروری مردم لبنان است، تلاش برای لغو فوری این تحریم‌ها در جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی باید در دستور کار دولت های دوست لبنان و مجامع بین المللی قرار بگیرد. ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو این فشارها و دفاع از حقوق مردم رنج دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

گفتنی است که در ماه فوریه سال جاری، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی لبنانی در ارتباط با حزب الله، وضع کرده و تمام منافع و دارایی‌های این افراد در قلمرو آمریکا مسدود شد.

لازم به ذکر است، دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه ۴ آگوست در بندر و مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. حسن دیاب، نخست وزیر لبنان این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر جان باخته اند و ۴ هزار نفر مجروح شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала