تبلیغات نامزدهای دومین دوره انتخابات مجلس در فضای مجازی

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehتبلیغات نامزدهای دومین دوره انتخابات مجلس در فضای مجازی
تبلیغات نامزدهای دومین دوره انتخابات مجلس در فضای مجازی
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزارت کشور در ایران در خصوص تبلیغات دومین مرحله یازدهمین دوره مجلس بیان داشت که وزارت کشور پیشنهاد می کند ، تبلیغات در فضای مجازی برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، جمال عرف معاون وزیر کشور بیان داشت: در آخرین نشست کمیته امنیتی- انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد درباره دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یک نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و تبادل نظر شود.

معاون وزیر کشور در خصوص اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی وزارت بهداشت تبلیغات یک‌هفته‌ای نامزدهاست نه صرفا روز برگزاری انتخابات، گفت: این نگرانی به جایی است که ممکن است نامزدها در فرصت چند روزه برای تبلیغات انتخاباتی موجب ایجاد تجمعاتی شوند که این تجمعات به شیوع کرونا دامن بزند. همین دلیل پیشنهاد کردیم که با توجه به شرایط موجود تبلیغات به فضای مجازی انتقال شود.

عرف افزود: اگر این پیشنهاد مورد تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد، موضوع را با شورای نگهبان هم در میان خواهیم گذاشت تا در صورت نداشتن منع قانونی این کار را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که ۲ نفر از هر یک از این ۱۱ حوزه انتخابیه در مرحله اول رقابت کردند و در معرض رای مردم بودند و مردم نسبتا آنها را می‌شناسند، تبلیغات در فضای مجازی مشکلی برای معرفی بیشتر این افراد ایجاد نخواهد کرد.

وزارت بهداشت برای جریمه مالی افراد بدون ماسک موافقت کرد
 - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت با جریمه مالی افراد بدون ماسک موافقت کرد

عرف توضیح داد: وزارت کشور این موضوع را مطرح کرده و اگر منع قانونی برای اجرای آن وجود نداشته باشد و اگر شورای نگهبان آن را بپذیرد، انتخابات در موعد مقرر اما به شرط عدم انجام تبلیغات به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر کشور گفت ضمانت اجرایی  این تصمیم را ستاد انتخابات و شورای نگهبان تامین می‌کنند که اگر نامزدی جمعیتی را در جایی جمع کرد با او برخورد شود.

معاون وزیر کشور افزود: آنچه برای ما و همه مهم است سلامتی مردم است و اینکه مردم ۱۱ حوزه انتخابیه مدنظر بتوانند نماینده خود را روانه مجلس کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه آیا آن انتخابات هم در موعد مقرر برگزار می شود یا نه گفت: انتخابات ریاست جمهوری و دیگر انتخابات و میان‌دوره‌ای مجلس طبق برنامه در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و بحث درباره آن هنوز زود است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала